Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Komentari citalaca
Molimo Vas da procitate pravilnik o postavljanju komentara
DUHOVNI I NACIONALNI KONTINUITET BOŠNJAKA
Autor: Edin Turković
Objavljeno: 21. April 2012. 03:04:01
Postavljanje komentara na priloge je trenutno suspendovano.



Nanda (2013-03-20 15:17:23)
Lijepo je ponositi se historijom svoga naroda, i druge podučavati historiji naroda kome pripadamo, ali nikako nije lijepo svoju historiju temeljiti na mitovima, legendama itr, kao što je u ovom slučaju, slobodno mogu reći, nebuloza da je citiram ''jedna grupa od četrdeset članova iz Bosne došla lično Muhammedu a.s. i priznavši ga Poslanikom.''

Kao historičar Islama prvi put čujem za ovakvu, po meni, vrlo ozbiljnu tvrdnju koja je, navodno, izvučena iz rivajeta.

Gospodine Turkoviću, vi kao historičar, ne bi smjeli dozvoljavati sebi da gazite osnovne principe dokazivanja historijskih tvrdnji činjenicama, pogotovu ovako velikih tvrdnji. Gdje je taj ''sačuvani rivajet''koga nekoliko puta spominjete, a koji svjedoči o ovoj vašoj tvrdnji - gdje se bilježi, ko ga prenosi, kolika je njegova vjerodostojnost.

Historija Islama ne prašta ovakve greške kakve vi pravite, i dobro znate da su u islamskoj historiji vrlo strogi kriteriji provjeravanja rivajeta.
Ponavljam, kao historičar Islama volio bih da mi navedete izvor ovog rivajeta. Toliko je bilo učenjaka Bošnjaka, od kojih su neki bili priznati od cijelog islamskog svijeta, a niko od njih nikada nije naveo ovaj podatak.

Drugo, kažete da se citiram ''čuvena Bitka na Mu'ti između bizantijske vojske i muslimana odigrala šeste godine po hidžri.''
Ta čuvena bitka se odigrala 8. a ne 6. godine nakon hidžre kako vi, gospodine Turkoviću, navodite.
Tačan datum bitke je u mjesecu džumadel ula godine 8. po hidžri i u tome nema razilaženja između učenjaka hadisa i učenjaka Poslanikovog a.s. životopisa. Pogledate izvore Ibnu Hišam 4/373; Taberi 3/36; Bejheki Delail 4/358............

Treća stvar, za koju također ne postoji ama baš nikakav dokaz u historiji Islama i koju također prvi put čujem jeste citiram ''Muhammed a.s., zadivljen njihovom žrtvom, dao Bosnu pod duhovnu upravu h. Omeru.'' Kakvu duhovnu upravu? O čemu vi ovdje pišete? Ako mislite na Omera r.a., drugog halifu, niti u jednoj knjizi njegove biografije ne stoji da je bio duhovni vođa Bosne. On je imao dosta svojih namjesnika, njihova imena poznata historiji Islama, poznati i zabilježeni njihovi susreti sa Omerom r.a., ali nigdje međi njima niti jedan Bosanac.

Molim vas pogledajte slijedeći snimak koji je objavila BANU na youtubeu u novembru 2012-te godine, a na kojem uvodnu riječ najave Turković Edina predvodi akademik Muhamed Filipović - SIMPOZIJ "Sandzak između 1912. i 2012 emancipacija ili okupacija" http://www.youtube.com/watch?v=Nv9vAvD-X1c

Na ovom snimku malo opširnije izlaže profesor Turković svoje tvrdnje o Bošnjacima koji su primili Islam direktno pred poslanikom s.a.w.s.

Čudno je da g-dinu Turkoviću do sada niko nije skrenuo pažnju od strane islamskih autoriteta iz Sandžaka.

Dakle, on tvrdi da je 40 ljudi iz Bosne posjetilo Poslanika Muhammeda a.s., primilo pred njim Islam, i od njih se u Bosnu vratilo 5 (ne 7 kako tvrdi u tekstu, molio bih g-dina Turkovića da se ubuduće dogovori sam sa sobom da li ih se vratilo 5 ili 7).
Ovo znači da su 40 ashaba drugova Allahovog Poslanika a.s. bili Bošnjaci. Zaista je veliki broj islamskih historičara pisalo knjige o ashabima, ali nigdje ne postoji niti jedan pisani dokument o nekom ashabu koji je bio porijeklom iz Bosne. ''Najzapadniji'', da se tako izrazim, ashab drug Allahovog Poslanika a.s. jeste Suhejb Er-Rumi, r.a. On je kao malo arapsko dijete odveden kao rob u Vizantiji, tamo je odgojen u njihovoj kulturi, pa je kada se vratio prihvatio Islam nazvan Er-Rumi ili Rimljanin.
Zatim primanje Islama od strane svake veće skupine i grupe koje su dolazile iz daleka Poslaniku a.s. zabilježeno je u knjigama hadisa i historije Islama. Nigdje se ne spominje niti jedna skupina koja je došla iz tako daleke zemlje, sa jezikom stranim za Arape, i izgledom stranim za Arape, da je primila Islam. Dakle da je zaista tako bilo, kao što tvrdi g-din Turković, ako to nije zabilježeno u Bosni, ja kao historičar Islama smatram nemogućim da je takav jedan događaj ostao neprimjećen islamskim historičarima i muhadisima.
A zatim jedna velika kontradiktornost u tvrdnji gdina Turkovića, činjenice koje se ne mogu spojiti kao što se ne mogu spojiti dan i noć.
Pazite, on tvrdi da su 5-torica od 40 ''ashaba'' Bosanaca (njegova tvrdnja ne moja) uspjela doći do Bosne i onda tamo nastavili slijediti Isaov vjerozakon, i kao takvi su ostali muslimani.
Definicija ashaba je da je to svaki onaj koji je vidio Poslanika a.s., povjerovao mu u njegovu poslanicu, i UMRO NA TOME (bez da je napustio Islam nakon smrti Poslanika a.s.). Ovu definiciju su dali Imam Ahmed ibn Hanbel, Imam Buhari, a sa njima se slaže Imam Newewi.
Nemoguće je spojiti sada činjenicu da su 5-torica, koje spominje profesor Turković, nakon povratka ostali muslimani, i činjenicu da su slijedili vjerozakon Isa a.s.
Poslanik a.s. je jednom prilikom vidio Omera r.a. sa jednom stranicom Tevrata, pa se lice Poslanika a.s. promijenilo (zbog ljutnje). Tada je jedan od prisutnih ensarija rekao: ''Pazi se sine Hattabov, zar ne vidiš lice Allahovog Poslanika a.s?'' Na to mu je Poslanik a.s. odgovorio: ''Nemojte pitati ehlul-kitabije (Jevreje i kršćane) ni o čemu, jer oni vas neće uputiti ka istini, jer su i sami zalutali. Čitajući njihove knjige ili ćete negirati istinu (koja se u njima nalazi jednim dijelom), ili ćete povjerovati u neistinu (koju su ljudi u njima ubacili). Tako mi Allaha da je Musa a.s. sada živ morao bi mene da slijedi.'' (Hadis bilježi Imam Ahmed u svom Sunenu, Ibn Hadžer kaže da drugi rivajeti sličnog hadisa potvrđuju ispravnost ovome hadisu. Pogledati Fethul Bari od Ibn Hadžera 13/525)
Dakle, ako bi Musa a.s. morao da slijedi vjerozakon Muhameda a.s., onda šta je tek sa drugovima Poslanika a.s. Ovo pravilo bi važilo i za navedenu petoricu za koje profesor Turković smatra da postoje.
Ovo pravilo potkrepljujemo i hadisom kojeg bilježi Imam Buhari u svome Sahihu od Ebu Hurejre r.a. da je rekao: ''Ehlul-kitabije su imali običaj nama čitati Tevrat na hebrejskom jeziku, pa ga onda tumačiti na arapskom, pa nam je Poslanik a.s. rekao: ''Nemojte vjerovati ehlul-kitabijama i nemojte ih utjerivati u laž.....''
Dakle, još jedna velika kontradiktornost u tvrdnji profesora Turkovića, da su ova 5-torica Bosanaca ostali biti ashabi muslimani u Bosni i ujedno slijedili Isaov a.s. vjerozakon, što je potpuna suprotnost pravilima Islama.

Mislim, profesore Turkoviću, kada pišete o historiji, pogotovu islamskoj, ostavite emocije, mitove i legende po strani i držite se knjiga i izvora, kojih imamo i više nego dovoljno.

dexster (2012-06-23 22:48:45)
Pod ¨nacionalnim kontinuitetom¨ se ustvari podrazumijeva kontinuitet državotvornosti, pa tako treba i pisati – jer nacije nisu postojale u doba feudalizma)Ali treba imati na umu da je tvorevina nacije vjestacka i nije Kur"anska nastale je poslije francuske revolucije,da bi se lakse vladalo narodima od stane Elite.
mustafa99 (2012-06-05 01:33:03)
http://www.youtube.com/watch?v=8Us67pP0Vk4
KosovaMan (2012-04-24 20:38:57)
Dobar tekst, samo napred gospodine Turković!
Mehmed Meša Deliæ (2012-04-22 11:56:14)
Umjesto komentara:
AFERIM!
Uz Aferim jedno veliko hvala autoru na ovome Prilogu koji bi trebao biti historijska hrana našem ummetu koji je na Balkanu, a BiH je Balkan u malom.
Uz mahsuz selam Meša

dexster (2012-04-22 03:17:04)
Zelim da poselamim prof.Turkovica ,sve je lijepo ali mislim da je trebalo ovo razraditi i vise tekstova za vise oblasti ispisati.Ali sve cjelokupno je fino.
MrBošnjanin (2012-04-22 02:51:14)
Odličan tekst, pravo osvježenje na portalu!!!
kadija (2012-04-21 14:26:27)
Gospodine Turkovicu, na dobrom ste putu, jer onaj narod koji nema ili pak nezna svoju proslost, on kao da ne postoji.

Optuzujembann.jpg
Feljtonalijaizetbegovic.jpg
fastvee.gif
EsmirBasic2312.jpg
EnesTopalovic54.jpg
AtentatnaBosnuavdohuseinovic1mart2022ad.jpg
Beharban.jpg
RancSalihSabovic.jpg
DokfilmBosnjaci454.jpg
hrustanbanner20april2020.jpg
Bos-Eng-pasanbegovic.gif
BANA34234.jpg
ArmijaBiH.gif
NjegosMilo.jpg
bosanskahistorijabanner.png
zlatni ljiljani.jpg
njegosvirpazar.gif
Istraga-poturica.gif
sehidska_dzamija_plav140x80.gif
hotel_hollywood_ilidza_sarajevo.gif