Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Svi smo mi General Mahmuljin
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Teme

Obraćanje reisu-l-uleme (1993-2012) Gazi Husrevbegova džamija, Sarajevo, Redžeb 26, 1438/April 23, 2017.
ISRA’-I MIRADŽ
Autor: Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012)
Objavljeno: 24. April 2017. 18:04:04


I
- On pita kad će smak svijeta? (يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ)? Reci mu: - Smak svijet će biti kad se pogled od straha ukoči! (فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ); i kad se Mjesec pomrači! (وَخَسَفَ الْقَمَرُ); i kad se Sunce i Mjesec spoje! (وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ). Tada će čovjek povikati: - Gdje se može pobjeći? (يَقُولُ الْإِنسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ). Reci mu: - Nigdje se ne može pobjeći! (كَلَّا لَا وَزَرَ). Toga dana siguranost je samo kod tvoj Gospodara! (إِلَي رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ). Toga dana svaki čovjek će biti obavješten o svemu što je uradio, kao i o svemu što je propustio da uradi! (يُنَبَّأُ الْإِنسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ).Uistinu, čovjek će sam o sebi svjedočiti! (بَلِ الْإِنسَانُ عَلَي نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ); on će se kajati i pravdati (وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَهُ).

Iako zna da ne zna kad će biti Smak svijeta, on voli da o tome priča, voli da to proriče, voli da to odriče kao da se to njega ne tiče, kao da se to u njegovoj glavi ne okreče. Ali, kad se Mjesec pomrači i kad se Sunce makar malo Zemlji približi uhvati ga strah i obuzme ga nemoć. Tada viče i traži pomoć, tada osjeća i zna da je manji od makova zrna, tada bi dao sve što ima da stane, da prestane tresti se Zemlja ispod njegovih nogu. On u svojoj pameti odgađa Smak svijeta, ali svojim ponašanjem Smak svijeta priziva. On ne voli da mu se priča o znakovima, o predznacima Smaka svijeta, koji su zato što se njega tiču, zato što su posljedica njegovog ponašanja. On zaboravlja da je posljednji Allahov Vjesnik i Poslanik rekao da je prvi znak Smaka svijeta njegova smrt. Dakle, mi danas živimo vrijeme od prvog znaka do mnoštva predznaka Smaka svijeta o kojem nas je Alejhisselam obavijestio kad je rekao:
- Predznak Smaka svijeta je kad vidite da se dojučerišnji bosonogi beduini počnu natjecati u podizanju visokih zgrada;
- kad vam džamije budu ličile na palate;
- kad se ljudi počnu međusobno ubijati tako da ubijeni ne zna zašto je ubijen, a ubica ne zna zašto ubija;
- kad kamata (riba’) postane način života tako da ljudima dug postane omča oko vrata;
- kad zavlada neukost ne zato što ljudi neće znati čitati i pisati, već zato što će im znanje, koje stiću biti beskorisno; zato što će njihovo znanje o vjeri i moralu bit pogrešno; zato što će ih neuki ljudi učiti o vjeri i moralu, jer učenih ljudi neće biti;
- kad zavlada mješavina i zbrka u polnom općenju muškaraca sa svim ženama jednog plemena;
- kad žene budu izgledale razgolićeno iako će biti naizgled obućene;
- kad ljudi počnu galamiti jedan na drugoga u džamiji;
- kad svijetom počnu vladati neuki, bezumni i nemoralni ljudi, koje sebi umišljaju božansku ulogu;
- kad sinovi počnu slušali svoje drugove umjesto svojih očeva;
- kad muškarci počnu nositi svilu i zlato;
- kad se ljudi počnu odricali vjere i morala radi sitne dunjalučke koristi;
- kad u društvu zavlada nemoral i nasilje među maloljetnicima;
- kad ljudi postanu opsjednuti svirkom, koja im prazni dušu i udaljava ih od vjere i morala;
• Predznak Smaka svijeta je kad nestane povjerenja među ljudima; kad se kaže da nema čovjeka ni u gradu ni na selu kojem bi se mogao povjeriti emanet!

II
Draga braćo i sestre,
razmislimo o svakom od ovih predznaka Smaka svijeta na koje nas Pjegamber upozorava! Pogledajmo oko sebe i sami zaključimo koji od ovih predznaka su među nama. Ova noć Isra’-i miradža je pravi povod za to. Naime, na ovu noć prije 1396. godina, tačnije 27. redžeba, 621. godine, odnosno godinu dana prije selidbe (hidžre) muslimana iz Mekke u Medinu, Allahov Vjesnik i Poslanik Muhammed, a.s., je imao neobično putovanje iz harema Kabe u Mekki do najudaljenijeg harema džamije u Jerusalemu u odnosu na mjesto harema Kabe u Mekki. Bilo je to dunjalučko ili zemaljsko putovanje isra’ i akhiretsko ili nebesko putovanje mi’radž. O tome da li je to putovanje bilo fizičko i duhovno ili samo duhovno, a ne i fizičko, nije tema večeras, već je tema večeras o znakovima, koje je Alejhisselam vidio kako na dunjaluku dok je putovao od Mekke do Jerusalema tako i o znakovima koje je vidio dok je putovao nebom do Sidretu-l-munteha.



سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ.
- Neka je slavljen i hvaljen Onaj koji je svog slugu u jednom trenutku noći preveo iz Harema časnog u Harem daleki. Okolinu oba Harema Allah je blagoslovio. A putovanje Poslanikovo bilo je radi toga da mu Allah pokaže neke od Svojih znakove. Allah zaista sve čuje i sve vidi. (Kur’an, 17:1).

U ovom kur’anskom ajetu je samo obavijest o tome da se dogodio isra’, noćno Alejhisselamovo putovanje iz Mekke u Jerusalem, kao i definicija cilja tog njegovog neobičnog putovanja, a to je da mu Allah pokaže neke znakove na Zemlji i na nebu kako bi ga osnažio u njegovoj vjeri i njegovoj vjerovjesničkoj i poslaničkoj misiji. O miradžu govori se u 53. kur’anskoj suri al-Nadžm, dok se o detaljima isra’-i miradža govori u Alejhisselamovim hadisima. Govori se da je te mubarek noći Džibril-i Emin sletio u kuću Allahovog Poslanika, otvorio mu prsa i oprao ih zemzem vodom te unio nešto u Alejhisselamova otvorena prsa kako bi ga pripremio i osnažio za putovanje. Tu je bio i bijeli burak, jahača životinja iz Dženneta, koju je Džibril-i Emin pridržao da bi je Alejhisselam uzjahao i svjetlosnom brzinom poletio prema njemu nepoznatom mjestu. Kad dođoše u mjesto palmi, Džibril-i Emin reče Pejgamberu da odjaše buraka. Poslanik je tu klanjao dva rjekata namaza. “Znaš li gdje si klanjao”? - upita ga Džibril. “Allah najbolje zna” - odgovori Poslanik. “Ovo je Jesrib! Ovo je Tajjiba!” (Tako se zvaše Medina prije islama).

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اَلْحَمْدُ لِلهِ الّذِي تَفَرَّدَ بِجَلَالِ مَلَكوتِهِ٬ وَتَوَحَّدَ بجَمَالِ جَبَرُوتِهِ٬ وَتَعَزَّزَ بِعُلُوِّ أَحَدِيّتِهِ٬ وَتَقَدَّسَ بِسُمُوِّ صَمَدِيَّتِهِ٬ وَتكَبَّرَ فِي ذاَتِهِ عَنْ مُضَارَعَةِ كُلِّ نَظيِرٍ٬ وَتنَزَّهَ فيِ صِفَاتِهِ عَنْ كُلِّ تَنَاهٍ وَتَصْويِرٍ..
نَحمَدُ اللهَ عَليَ مَا يُوَلّيِ وَيَصْنَعُ٬ وَنَشْكُرُهُ عَليَ مَا يَزْوِي وَيَدْفَعُ٬ وَنَتَوَكَّلُ عَلَيْهِ وَنَقْنَعُ٬ وَنرْضَي بِمَا يُعْطيِ وَيَمْنَعُ..

اَلْحَمْدُ لِلهِ الّذِي أَعْطَي وأَمْنَعَ٬ وخَفَضَ وَرَفَعَ٬ وَفَرَّقَ وَجَمَعَ٬ وَوَصَلَ وقَطَعَ٬ وَبحُكْمِهِ رَبِحَتْ الأُمّةُ الرَّابِحَةُ وَخَسِرَتْ الأُمَّةُ الخَاسِرةُ..

اَلْحَمْدُ لِلهِ الّذِي أَضْحَكَ وَأَبْكَي٬ وَأَماَتَ وَأَحْيَا٬ ؤَأَغْنَي وأَقْني٬ وَأَوْجَدَ وَأَفْنَي..
وَنَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ٬ لاَ شَريِكَ لَهُ٬ شَهادَةَ مُوقِنٍ بِتَوْحيِدِهِ٬ مُسْتَجيِرٍ بِحُسْنِ تَاْيِيدِهِ..
وَنَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ المُصْطَفيَ٬ وأَميِنُهُ المُجْتَبَي٬ ورَسوُلُهُ المَبْعوُثُ إِليَ كاَفَّةِ الوَرَي٬ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَي آلِهِ مَصَابِيحِ الدُّجَي٬ وَأَصْحَابِ الهُدَي٬ وَسَلِّمْ تَسْليِماً كَثَيراً..

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مَنْ مِنْهُ انْشَقَّتِ الأسْرَارُ، وَانْفَلَقَتِ الأنْوَارُ، وَفِيهِ ارْتَقَتِ الْحَقَائِقُ، وَتَنَزَّلَتْ عُلُومُ آدَمَ فَأعْجَزَ الْخَلاَئِقَ، وَلَهُ تَضَاءَلَتِ الْفُهُومُ فَلَمْ يُدْرِكْهُ مِنَّا سَابِقٌ وَلاَ لاَحِقٌ، فَرِيَاضُ الْمَلَكُوتِ بِزَهْرِ جَمَالِهِ مُونِقَةٌ، وَحِيَاضُ الْجَبَرُوتِ بِفَيْضِ أنْوَارِهِ مُتَدَفِّقَةٌ، وَلاَ شَيْءَ إِلاَّ وَهُوَ بِهِ مَنُوطٌ، إِذ لَوْلاَ الْوَاسِطَةُ لَذَهَبَ كَمَا قِيلَ الْمَوْسُوطُ، صَلاَةً تَلِيقُ بِكَ مِنْكَ إِلَيْهِ كَمَا هُوَ أهْلُهُ..

اللَّهُمَّ إِنَّهُ سِرُّكَ الْجَامِعُ الدَّالُ عَلَيْكَ، وَحِجَابُكَ الأعْظَمُ الْقَائِمُ لَكَ بَيْنَ يَدَيْكَ..
اللَّهُمَّ ألْحِقْناَ بِنَسَبِهِ، وَحَقِّقْناَ بِحَسَبِهِ، وَعَرِّفْناَ إِيَّاهُ مَعْرِفَةً نُسْلَمُ بِهَا مِنْ مَوَارِدِ الْجَهْلِ، وَنَكْرَعُ بِهَا مِنْ مَوَارِدِ الْفَضْلِ، وَاحْمِلْناَ عَلَى سَبِيلِهِ إِلَى حَضْرَتِكَ، حَمْلاً مَحْفُوفاً بِنُصْرَتِكَ..

يَا أوَّلُ يَا آخِرُ .. يَا ظَاهِرُ يَا بَاطِنُ.. اسْمَعْ نِدَائَنَا بِمَا سَمِعْتَ نِدَاءَ عَبْدِكَ زَكَرِيَّا ..
وَانْصُرْناَ بك لَكَ! وَأيِّدْناَ بِكَ لَكَ! وَاجْمَعْ بَيْنناَ وَبَيْنَكَ!
وَحُلْ بَيْنناَ وَبَيْنَ غَيْرِكَ!
(الله، الله، الله)

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مَنْ مِنْهُ انْشَقَّتِ الأسْرَارُ، وَانْفَلَقَتِ الأنْوَارُ، وَفِيهِ ارْتَقَتِ الْحَقَائِقُ، وَتَنَزَّلَتْ عُلُومُ آدَمَ فَأعْجَزَ الْخَلاَئِقَ، وَلَهُ تَضَاءَلَتِ الْفُهُومُ فَلَمْ يُدْرِكْهُ مِنَّا سَابِقٌ وَلاَ لاَحِقٌ، فَرِيَاضُ الْمَلَكُوتِ بِزَهْرِ جَمَالِهِ مُونِقَةٌ، وَحِيَاضُ الْجَبَرُوتِ بِفَيْضِ أنْوَارِهِ مُتَدَفِّقَةٌ، وَلاَ شَيْءَ إِلاَّ وَهُوَ بِهِ مَنُوطٌ، إِذ لَوْلاَ الْوَاسِطَةُ لَذَهَبَ كَمَا قِيلَ الْمَوْسُوطُ، صَلاَةً تَلِيقُ بِكَ مِنْكَ إِلَيْهِ كَمَا هُوَ أهْلُهُ..

اللَّهُمَّ إِنَّهُ سِرُّكَ الْجَامِعُ الدَّالُ عَلَيْكَ، وَحِجَابُكَ الأعْظَمُ الْقَائِمُ لَكَ بَيْنَ يَدَيْكَ..
اللَّهُمَّ ألْحِقْناَ بِنَسَبِهِ، وَحَقِّقْناَ بِحَسَبِهِ، وَعَرِّفْناَ إِيَّاهُ مَعْرِفَةً نُسْلَمُ بِهَا مِنْ مَوَارِدِ الْجَهْلِ، وَنَكْرَعُ بِهَا مِنْ مَوَارِدِ الْفَضْلِ، وَاحْمِلْناَ عَلَى سَبِيلِهِ إِلَى حَضْرَتِكَ، حَمْلاً مَحْفُوفاً بِنُصْرَتِكَ..

يَا أوَّلُ يَا آخِرُ .. يَا ظَاهِرُ يَا بَاطِنُ.. اسْمَعْ نِدَائَنَا بِمَا سَمِعْتَ نِدَاءَ عَبْدِكَ زَكَرِيَّا ..
وَانْصُرْناَ بك لَكَ! وَأيِّدْناَ بِكَ لَكَ! وَاجْمَعْ بَيْنناَ وَبَيْنَكَ!
وَحُلْ بَيْنناَ وَبَيْنَ غَيْرِكَ!
(الله، الله، الله)
(إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادِ)
(رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أمْرِنَا رَشَدا)

اَلَّلهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعاً مَرْحُوماً، وَتَفَرُقَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُقاً مَعْصُوماً. وَلَا تَجْعَلْ يَا رَبَّنَا بَيْننَنَا شَقِيّاً وَلَا مَحْرُوماً..

اَلَّلُهمَّ لَا تَدَعْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ وَلَا فيِ هَذَهِ الَّليْلَةِ ذَنْباً إِلَّا غَفَرْتَهُ، وَلَا مَرِيضاً إِلَّا شَفَيْتَهُ، وَلَا عَسِيراً إِلِّا يَسَّرْتًهُ، وَلَا كَرْباً إِلَّا أَذْهَبْتَهُ، وَلَا هَمّاً إِلَّا فَرَجْتَهُ، وَلَا دَيْناً إِلَّا قَضَيْتَهُ،
وَلَا ضَالّاً إِلَّا هَدَيْتَهُ، وَلَا مَظْلُوماً إِلَّا نصَرْتَهُ، وَلَا ظَاِلماً إِلَّا هَدَيْتَهُ، وَلَا مَيِّتاً إِلَّا رَحِمْتَهُ، وَلَا مُسَافِراً إِلَّا غَاِنماً سَالِماً لِأَهْلِهِ رَدَدْتَهُ..

اَلًّلهُمَّ اجْعَلْ خَيْرَ أَعْمَاِلَنا خَوَاتِمَهَا، وَخَيْرَ أَيَّامِنَا يَوْمَ نَلْقَاَكَ.
نَعُوُذ مِنْ الفَقْرِ إِلَّا إِلَيْكَ، وَمِنْ الذُّلِّ إِلَّا لَكَ، وَمِنْ الْخَوْفِ إِلَّا مِنْكَ.
وَنَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ نَقُولَ زُوراً،
أَوْ نَغْشَى فَجُوراً، أَوْ نَكُوَن بِكَ مِنْ المغْروُرِينَ..

نَعُوُذ بِكَ مِنْ عُضَالِ الدَاءِ، وَشَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ، وَخَيْبَةِ الرَّجَاءِ، وَزَوَالِ النِعْمَةِ، وَفَجْأَةِ النِقْمَةِ..

إِرْحَمْنَا فَإِنَّكَ بِنَا رَحِيمٌ، وَلَا تُعَذِّبْنَا فَأَنتَ عَلَيْنَا قَاِدرٌ،
اَ لَّلهُمَّ تُبْ عَلَى كُلِّ عَاصٍ، وَاشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ، وَاْقضِ دِيَن الْمَدِينِينَ،
وَفَرِّجْ كَرْبَ الْمَكْرُوبِيَن، وَاشْرَحْ كُلَّ صَدْرٍ ضَيِّقٍ.
اَلَّلهُمَّ اشْرَحْ صُدُورَنَا، وَيَسِّرْ أُمُورَنَا،
وَوَفِّقْنَا إِلَى مَا تُحِبُّهٌ وَتَرْضَاهُ،
وَإِنْ أَرَدْتَ عِبَادَكَ فِتْنَةً فَاقْبِضْنَا إِلَيْكَ مُعَافِينَ غَيْرَ فَاتِنِينَ وَلَا مَفْتُونِينَ،
وَغَيْرَ خَزَايَا وَلَا نَادِمِينَ وَلَا مُبَدِّلِيَنَ،
وَإِنْ أَرَدْتَ بِعِبَادِكَ فِتْنَةً فَاقْبِضْنَا إِلَيْكَ مُسْلِمِيَن مُوَحِّدِينَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ..

وَصَلَّي اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ، وَسَلَّمَ تَسْلِيماً كثيراً.
(إِنَّ الله وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيماً)
Zatim su nastavili put na buraku do drugog mjesta, gdje Poslaniku bi rečeno da uradi isto kao u Jesribu. Sjašio je buraka i klanjao dva rekjata namaza, a onda ga Džiblil-i Emin obavjesti da se nalaze u Tur-i sina, gdje je Musa a.s., primio Božje zapovijesti. Nastavili su putovanje do trećeg mjesta. Poslanik je opet klanjao dva rekata, ne znajući gdje se nalazi dok mu Džibril-i Emin nije kazao da se nalaze u Bejt-i lahmu, mjestu rođenja Isa, a.s. Iz Bejt-i lahma nastavili su na buraku put do Jerusalema. Muhammed, a.s., je prvi put ugledao Mesdžidu-l-aqsa. Svezao je buraka na istom mjestu gdje su prijašnji poslanici vezalo svoje jahače životinje i ušao je Mesdžidu-laqsa, gdje su ga čekali Božji vjesnici poslanici u jednom saffu od Adema do do Isa, a.s. da im Muhammed, a.s., imami. Tim činom u Mesdžidu-l-aqsa u Jerusalemu potvrđena je vjerosvjesnička i poslanička misija Muhammeda, a.s., kao misija posljednjeg Allahovog vjerovjesnika i poslanika, koji je objedino sve što je bilo prije njega i predočio cijelome svijetu što će biti poslije njega, a to je trajna i nepromjenjena Božanska poruka kao milost svim svjetovima.

Od dunjaljučkih znakova, koje je Alejhisselam vidio na svom putu od Mekke do Jerusalema bila je slika dunjaluka kao stare žene, okičene draguljima i ukrašene bojama, koje plijene ljudski pogled. Vidio je Poslanik i spodobu koja ga je pratila sa strane, ali nije smjela stati ispred njega. Džibril-i Emin mu je objasnio da je to bio Iblis, koji je bio poražen od Alejhisselamove vjere. No, najuzbudljiviji osjećaj za Pejgambera bio je neodoljivi miris, kojeg je osjetio dok je prolazio pored jednog mjesta. Nije mogao a da ne upita Džibril-i Emina odakle taj jedinstveni miris. Džibril-i Emin je Pjegamberu objasnio da je to miris iz mezara blažene žene i njezine djece, koje je faraon dao pogubiti zato što ga nisu priznali za božanstvo. Ona je bila frizerka na faraonovom dvoru. Dok uređivaše kosu jednoj od njegovih kćeri, ispale su joj makaze iz ruku. ،،Bismillah” ! - reče ona i tako otkri svoju vjeru u Jednoga Boga. Kćerka ju je prijavila svome ocu, faraonu, koji je zahtjevao da porekne Jednoga Boga i prizna njega za boga najvišega. Hrabra Al-Šatiba je to odbila. Za kaznu faraon je naredio da joj se pogubi cijela njezina familija. Kad dođe red na najmlađeg sina, Al-Šatiba se pokoleba, ali sin joj iz bešike poruči da ne odustaje od vjere u Jednog Boga. Prije njezinog pogubljenja, Al-Šatiba je tražila da se kosti njezine familije skupe i ukopaju na jednom mjesto. Eto, to je to mjesto, gdje su pokopane kosti Al-Šatibe i njezine petero djece i to je taj neodoljivi miris, kojig si osjetio dok si prolazio pored tog mjesta - objasnio je Džibril-i Emin Pejganberu. To je i objašnjenje onima koji dolaze u Bosnu i osjećaju neodoljivi miris dok hodaju Bosnom - to su mezarja bosanskih šehida, gdje su im pokopane kosti… oni su ubijeni na pravdi Boga… oni su džennetski miris ovoga svijeta…

Kao što vidimo, Jerusalem je tačka spajanja dunjalučkog i akhiretskog, ljudskog i božanskog, prošlog, sadašnjeg i budućeg. Nemoj da nas čudi što je Jeruslem i dan-danas nemiran i što je Mesdžidu-l-aqsa okupiran. Ljudska duša je nemirna zato što je izgubila ono što je imala - izgubila je samospoznaju, izgubila je vezu između dunjalučkog i akhiratskog, vezu koja je uspostavljena u Jerusalemu mu’džizom isra’-i miradža…

Ko će biti taj koji će obnoviti vezu između Zemlje i neba iz Jersulemu bit će poznato kad istinski spoznamo šata je Allahov Vjesnik i Poslanik vidio dok je putovao do Sidretu-l-munteha, ali još važnije od toga je da prihvatimo kao istinu ono što je Muhammed Alejhisselam vidio dok bijaše “na obzorju najvišem” (وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَي), “i zatim se približio, pa nadnio” (ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّي), “blizu dva luka ili bliže” (فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَي), “i objavio slugi Njegovoj ono što je objavio” (فَأَوْحَي إِلَي عَبْدِهِ مَا أَوْحَي), “srce nije poreklo ono što je vidjelo” (مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَىٰ), “pa zašto se prepirete s njim o onome što je vidio” (أَفَتُمَارُونَهُ عَلَي مَا يَرَىٰ), “On ga je i drugi puta vidio” (وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَىٰ), “kod Sidretu-lmunteha” (عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ), “kod kojeg je dženntsko prebivalište” (عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ), “kad je Sidru pokrivalo ono što je pokrivalo” (إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَىٰ),“pogled mu nije skrenuo, nije prekoračio” (مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ), “vidio je najveličanstvenija znamenja svoga Gospodara” (لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ).

III
To je mi’radž - veličanstveni prizor, kojeg je Alejhisselam vidio dok je bio “blizu koliko dva luka ili bliže” od onoga što nije nikad niko vidio ni prije ni pslije, ali i onaj prizor, koji je zastrašujući, kojeg, također, nikad niko nije vidio ni prije ni psolije. Mi’radž je, dakle, put između džennetskog spasa i džehennemskog ponora, između istine i laži, između pravde i krivde, između mlijeka i vina. Upravo tako, Muhammed, a.s., je izabrao mlijeko umjesto vina kad mu je Džiblril-i Emin ponudio dvije posude od kojih je u jednoj bilo mlijeku a u drugoj vino. Ovaj izbor je definirao put njegovog ummeta na način da je ummet sačuvao svoj zdrav razum u povijesti.

Iz harema Mekke do harema Jurusalema Poslanik je putovao na buraku brzinom svjetlosti. Iz Mesdžidu-l-asqa u Jerusalemu Poslanik je putovao nebom stepenicama, zvanim al-mirqat, od jednog do sedam nebeskih spratova. Na prvom spratu Poslanik je sreo Adema, koji ga je pozdravio i proučio mu dovu. Na drugom spratu Poslanika je dočekao Isa i Jahja, a.s. Njih dvojca su rođaci. Obojica su ga lijepo pozdravili i proučili mu dovu za uspjeh u njegovoj vjerovjesničkoj misiji na Zemlji. Na trećem spratu Poslanik se vidio s Jusufom, a.s., čija ljepota je uvećana na nebu. Idris, a.s., je čekao Poslanika na četvrtom spratu. Poselamio ga je i proučio mu dovu. Na petom spratu bio je Harun, brat Musa, a.s. Na šestom spratu čekao je Poslanika Musa, a. s., koji će mu objasniti da ljudi nisu u stanju da se obavežu na pedeset namaza dnevno. Nekima je teško klanjati i pet vakata. Na sedmom nebeskom katu bio je Ibrahim, a.s., koji je bio naslonjen na zid al-bejt-l-ma’mur. To je nebeska Kaba oko koje meleki čine tavaf na isti način kao što ljudi čine tavaf oko zemaljske Kabe u Mekki.

Na sedmom nebeskom katu Muhammed, a.s., je vidio Sidrat-l-muntaha. To je prelijepo stablo sa velikim listovima. Ovo stablo oblijeću zlatni leptiri. Kad leptiri pokriju stablo Sidrat-l-muntaha, ono izgleda neopisivo lijepo za ljudsko oko. Zatim je Muhammed, a.s., zakoračio iznad sedmog neba i ušao u Džennet. Poslanik je vidio svojim očima stanovnike Dženneta. Vidio je sve ljepote Dženneta, koje su opisane u Kur’anu. Ali, Poslanik je vidio i zasrašujuće stvari na svom uzvišenom potuvanju. Vidio je meleka koji mu se nije nasmijao. Džibril-i Emin mu je objasnio da je to melek, koji se nije nikad nikome nasmijao pa ta ko ni njemu. On je zadužen za paljenje džehennemske vatre.

Allahov Vjesnik i Poslanik Muhammed, a.s., je zatim vido i sami ‘Arš (Allahovo Prestolje). To je plafon Dženneta. ‘Arš je najveće što je Allah ikad stvorio. Sedam nebesa i Zemlja su kao kap u moru u poređenju s Allahovim ‘Aršom. Pejgamber se, zatim, popeo iznad Dženneta, gdje je čuo škripu kalema, kojim su meleki pisali, odnosno prepisivali, iz Levh-i mahfuza (Vječno čuvane poloče). Tu je Muhammed, a.s., čuo izravni Allahov govor, kao što ga je Musa, a.s., čuo na Zemlji. Bio je to Allahov govor koji ničim ne liči na naš ljudski govor, to nije govor riječi jedne za drugom, niti je to govor rečenica. To je Allahov govor, kao vječni atribut. Tu je Allahov Poslanik čuo Allahovu zapovijest za pedeset namaza dnevno. Na povratku Muhammed, a.s, je razgovaro sa Musa, a.s., o tome, pa mu je Musa, a.s., objasnio da je to prevelika obaveza za ljude na Zemlji. Muhammed, a.s., je primio njegov savjet i vratio se da izmoli da se obaveza namaza smanji na pet dnevnih namaza.

IV
Zašto je priča o isrā'-i mi'rādžu jedna od najzbudljivijih priča iz Alejhisselamovog vjerovjesničkog života? Ova priča je uzbudljiva zato što nam otkriva tajne onoga svijeta i podsjeća nas na dunjalučke i akhiretske znakove, ali i mnogo više od toga. Priča o mi'rādžu podsjeća nas na predzneke Smaka svijeta, predznake koji govore o našoj vjeri i moralu na Zemlji. Nije bez razloga Poslanik rekao da je namaz mi'rādžu-l-mu'mini, "namaz je putovanje vjernika od Zemlje do Sidretu-l-munteha", ali kojeg vjernika? Dakako, onog vjernika koji zna da čita znakove, koji zna da čita predzanake, koji zna da čita poruke iz izela do ebeda.

Ima li danas vjernika, mu'mina, koji kada su u namazu kao da su na mi'rādžu?
Ima li onih koji znaju gdje je spas od straha šta će biti s nama? Ima li duša koje osjećaju škripu kalema oko 'Arša? Ima li srca koja su puna ljubavi u ovom svijetu punom mržnje? Ima li onih koji osjećaju miris Al-Šatibe?

Ima li danas onih koji razumiju Alejhisselamovu poruku mi'rādža, a to je da na ovom svijetu nije ništa vrijednije od ljudske duše, koja je dar Božanskog duha, koji je život i spas za svakog čovjeka, koji zna i vjeruje da se na kraju svi vraćamo Njemu, Allahu Jednom i Jedinom, Milostivom i Samilosnom, kojeg u ovoj mubarek noći iskreno molimo:

***
TRAŽIM ZAŠTITU KOD ALLAHA OD PROKLETOG ĐAVOLA
U IME ALLAHA MILOSTIVOG, SAMILOSNOG
I
HVALA ALLAHU,
KOJI JE JEDINSTVEN U SVOJOJ MOĆI,
KOJI JE JEDAN U SVOJOJ SVEMOĆI,
KOJI JE UZDIGNUT U SVOJOJ JEDNOĆI,
KOJI JE SVET U SVOJOJ SVJETLOSTI,
KOJI JE UZVIŠEN U SVOJOJ BÎTI,
KOJEM NIŠTA I NIKO SLIČAN NE MOŽE BITI,
KOJI JE ČIST OD PROLAZNOSTI,
OD LIKA I OD LIČNOSTI…

II
ALLAHU SMO ZAHVALNI,
NA SVEMU ŠTO IMAMO,
NA SVEMU ŠTO NAS SPAJA,
NA ALLAHA SE OSLANJAMO,
ZA SVE ŠTO NAM TREBA,
ZA SVE ŠTO ŽIVOT ZNAČI,
HVALA ALLAHU, KOJI ŽIVOT DAJE,
KOJI BDIJE DA SUNCE IZAĐE
I DA SUNCE ZAĐE U PRAVO VRIJEME
I NA PRAVOM MJESTU!

III
SVJEDOČIMO:
DA NEMA BOGA OSIM ALLAHA,
SVJEDOČANSTVOM UVJERENOG U NJEGOVU JEDNOĆU,
I OVISNOG O NJEGOVO ZNANJE I SVEMOĆU!
I SVJEDOČIMO:
DA JE MUHAMMED NJEGOV ODANI IZABRANIK,
NJEGOV VJERNI MILJENIK,
NJEGOV CIJELOM SVIJETU POSLANIK,
NEKA JE SELAM I SPAS NA NJEGA, NJEGOVU PORODICU,
NJEGOVE ASHABE I SVE KOJI SU GA SLIJEDILI
I KOJI ĆE GA SLIJEDITI!

IV
O BOŽE,
BLAGOSLOVI ONOGA KOJE NAM DONESE TAJNE,
OD KOJEG NAM DOLAZE MUDROSTI SJAJNE,
U KOJEM NAM SE OTKRIVAJU ISTINE,
I ADEMOVE SPOZNAJE,
IZNAD KOJIH VIŠE NE MOGU ZNATI,
NI NAŠI PRECI NI NAŠI POTOMCI…
BAŠČE DUHOVNOSTI (AL-MALAKŪT) SU UKRAŠENE CVIJEĆEM NJEGOVE LJEPOTE,
DOK SU BAZENI SPOZNAJE (AL-DŽEBERŪT) PREPLAVLJENI NJEGOVOM SVJETLOSNOM DOBROTOM…

V
BOŽE,
ON JE TVOJA TAJNA, KOJA TEBE DOKAZUJE,
DOK SE TVOJ NAJVEĆI ZASTOR PRED TOBOM USTANOVLJUJE…

VI
BOŽE,
PRIDRUŽI NAS NJEGOVOM POTOMSTVU,
PRIBLIŽI NAS NJEMU NA DAN RAČUNA PRED TOBOM,
PODARI NAM ZNANJE O NJEMU,
ZNANJE KOJE ĆE NAS SPASITI OD VRELA NEZNANJA,
UGASI NAM ŽEĐ NA VRELU VRLINE,
VODI NAS NJEGOVIM PUTEM DO TVOJE BLIZINE…
O TI KOJI SI PRVI, TI KOJI SI POSLJEDNJI,
TI KOJI SI VIDLJIV, TI KOJI SI NEVIDLJIV,
POSLUŠAJ NAŠU DOVU,
KAO ŠTO SI SLUŠAO DOVU OD ZEKERIJE:
- OSNAŽI NAS S TOBOM DO TEBI!
- PODRŽI NAS S TOBOM DO TEBI!
- UJEDINI NAS TVOJOM LJUBAVLJU!
- BUDI IZMEĐU NAS I DUGAČIJEG OD TEBE!
- ALLAHU, ALLAHU, ALLAH!
I MI U BOSNI ČULI SMO OVE RIJEČI:
- MUHAMMEDE, ONAJ KOJI TI OBJAVLJUJE KUR’AN SIGURNO ĆE TE VRATITI TAMO ODAKLE SI DOŠ’O!
- GOSPODARU NAŠ, PODARI NAM TVOJU MILOST I OMILI NAM UVIJEK I NA SVKOM MJESTU NAŠU PRISEBNOST!

VII
BOŽE MILOSNI,
UČINI OVAJ NAŠ SKUP BLAGOSLOVLJENIM,
I NAŠ RASTANAK SA OVOGA MJESTA SIGURNIM!

VIII
BOŽE,
NEMOJ DA IKO MEĐU NAMA BUDE NESRETAN,
NITI ŽALOSTAN!
NEKA NE OSTANE NI IJEDAN GRIJEH NE OPROŠTEN,
NI JEDAN BOLESNIKE NEIZLIJEČEN,
NI JEDAN MUČENIK NEOSLOBOĐEN,
NI JEDAN PROGNANIK NEZBRINUT,
NI JEDNA BRIGA NAŠA NEKA NE OSTANE USAMLJENA,
NI JEDAN DUG NEPODMIREN!

IX
BOŽE SVEMOĆNI,
NEK NI JEDAN ZALUTALI NE OSTANE IZGUBLJEN,
NI JEDNA ŽRTVA NEK NE OSTANE NEZAŠTIČENA,
NI JEDAN SILNIK NEK NE BUDE NEKAŽNJEN,
NI JEDAN UMRLI NEK NE BUDE NEOPROŠTEN,
NI JEDAN PUTNIKE NEK NE BUDE IZOSTAVLJEN,
NEK SE SVAKO U MIRU VRATI SVOME RODU,
SVOJOJ HIŽI, SVOME DOMU, SVOJOJ DOMOVINI, SVOJOJ RIJECI, SVOM VRBASU, SVOJOJ FERHADIJI…

X
BOŽE SVEZNAJUĆI,
NEK NAM POSLJEDNJE DJELO BUDE NAJBOLJE OD SVIH,
I ŽELJENI SUSRET S TOBOM NEK NAM BUDE
NAJLJEPŠI DAN OD SVIH!

XI
BOŽE MILOSNI,
MOLIMO TE DA NAS ZAŠTITIŠ OD SIROMAŠTVA
I OD OVISNOSTI O BILO KOME OSIM OVISNOTI
O TEBI I TVOM RIZALUKU!

MOLIMO TE DA NAS ZAŠTITIŠ OD STRAHA OD BILO KOGA OSIM STRAHA OD TEBE I TVOJE KAZNE!

MOLIMO TE DA NAS SPASIŠ OD LAŽNOG GOVORA,
OD KRIVOG VJEROVANJA I OD KRIVOG MIŠLJENJA!

MOLIMO TE DA NAS ZAŠTITIŠ OD NEIZLJEČIVE BOLESTI,
OD DUŠMANSKE KLEVETE, OD GUBITKA NADE,
OD GUBITKA NAFAKE I IZNENADNE NEPOGODE!

XII
BOŽE MILOSTIVI,
SMILUJ NAM SE, JER TI SI MILOSTIV PREMA NAMA!
NEMOJ NAS KAŽNJAVATI, JER TI SI NAD NAMA SVEMOĆAN!

XIII
BOŽE SVEMOĆNI, OPROSTI NAM GRIJEHE,
IZLIJEĆI NAM BOLESTI, OLAKŠAJ NAM DUGOVE,
OSLOBODI NAS BRIGA, OTVORI NAM ZATVORENA SRCA,
ISPUNI NAM PRAZNE DUŠE LJUBAVLJU I SLOGOM!

XIV
BOŽE PLEMENITI,
UČINI OVU ZEMLJU SRETNOM I ZADOVOLJNOM,
PODARI JOJ MIR I SIGURNOST
OD DRINE DO UNE, OD SAVE I NERETVE PODARI, BOŽE, LJUBAV I SLOGU!

DA SE VIŠE NIKAD I NIGDJE
NE UČINI ZLO ČOVJEKU,
DA MU SE NE UDARA NA ČAST,
DA MU SE NE ZAPALI DOM,
DA MU SE NE PORUŠI HRAM!

DA KOMŠIJA GLEDA KOMŠIJU
KAO SVOGA VOLJENOG BRATA!
DA NAM SUSJED BUDE KAO VODA ŽEDNOM,
KAO HRANA GLADNOM, KAO LIJEK BOLESNOM,
KAO SREĆA NESRETNOM, KAO SPAS UGROŽENOM!

DA SVI LJUDI DOBRE VOLJE ŽIVE U DOBRU SVOGA RODA, SVOGA DOMA I SVOJE DOMOVINE BOSNE I HERECEGOVINE! AMIN!



Ostali prilozi:
» OTAC KOJI SA KAMENOM PRIČA
Said Šteta | 05. November 2017 04:25
» IZVJEŠTAVANJE O TEMI RODNO ZASNOVANOG NASILJA
Said Šteta | 28. October 2017 13:44
» PISMO MOJOJ KĆERI
Yussuf, Al-Qaradawi | 26. October 2017 18:26
» MEFAILOVO DOBROČINSTVO
Zijad Bećirević | 22. October 2017 02:12
» SVEČANA INAUGURACIJA NOVIH ČLANOVA BANU
BANU | 08. October 2017 13:10
» DAN BOŠNJAKA U MAKEDONIJI
Šerif Ajradinoski | 05. October 2017 18:36
» DIVAN POGLED NA PROŠLOST I SADAŠNJOST ROŽAJA
Mr Halil Markišić | 22. September 2017 17:52
» MOJ PUT U SREBRENICU
Zijad Bećirević | 10. September 2017 22:03
» GUSINJE I PLAV, GRADOVI PAŠA I BEGOVA
Ibro Mehmedović | 08. September 2017 14:05
Ostali prilozi istog autora:
» MOJ UMMETE - GDJE SMO SADA MI?
10. November 2017 13:16
» ALIJA NIJE KRIV
06. November 2017 20:18
» TREBA LI BOŠNJACIMA NACIJA?
04. November 2017 18:59
» SAMO SLOBODA SPAŠAVA BOŠNJAKA
03. November 2017 14:21
» IMA LI SELAMETA OD AMANETA?
23. October 2017 02:27
» MRŽNJA JE OTROV
09. October 2017 16:25
» PRVI BOŠNJAČKI SABOR - ŠTA JE TO?
30. September 2017 14:34