BRANIOCI IDEJE BOSNE TREBAJU NADAHNJIVATI MADIBOVOM MUDROŠĆU
Autor: Emir Ramić Objavljeno: 10. Dec 2013. 03:12:15
Madiba će vječeno inspirisati generacije Bošnjaka u njihovoj borbi za istinu, pravdu i opšte nacionalno bošnjačko i bosanskohercegovačko državno dobro "Niko se nije rodio s mržnjom prema drugom biću zbog njegove boje kože, ili njegovog porijekla ili religije. Ljudi uče da mrze, a ako se ljudi mogu naučiti da mrze onda ih treba naučiti i da vole, jer je ljubav mnogo prirodnija ljudskom srcu od mržnje." Nelson Mandela Madiba „Dok sam prolazio kroz vrata prema kapiji koja vodi u slobodu, znao sam, ako iza sebe ne ostavim gorčinu i mržnju, i dalje ću biti u zatvoru“. Nelson Mandela Madiba
Za tu bolju Bosnu i Hercegovinu, Bošnjacima su potrebni nacionalni ljudski simboli. Bošnjaci trebaju istaknuti najbolje vrijednosti koje njihovi umovi imaju. Historijska je činjenica da se Bošnjaci nisu nikada koristili režimom fašizma i aparthejda. U svojoj nacionalnoj historiji Bošnjaci nemaju produkte sistemskog aparthejda, fašizma i genocidizma, ali zato imaju Rezolucije iz 1941. godine, kao prvi kolektivni izraz antifašizma u Evropi, kojim intelektualna elita jednog naroda ustaje u zaštitu drugih naroda. Bošnjaci su narod sa iskustvom žrtve više agresija i deset genocida. Bošnjaci nisu narod sa iskustvom zločina, ekstremizma, totalitarizma. U odnosu na sve evropske narode, Bošnjaci su, uz Jevreje, podnijeli najveće žrtve u Drugom svjetskom ratu, jer je izginulo 8,1 odsto ukupne populacije Bošnjaka. Bošnjaci su podnijeli i največe žrtve kako u odbrani vlastite nacije, tako i u odbrani države Bosne i Hercegovine u agresijama i genocidima u periodu od 1992 do 1995. godine. Madiba je čvrsto vjerovao da je obrazovanje najmoćnije oružije za progresivnu promjenu naroda, države i društva. Bolje nacionalno obrazovanje treba mjenjati narodni i dražavotvorni status Bošnjaka, a samim tim Bosne i Hercegovine. A početak te promjene u opštem nacionalnom obrazovanju Bošnjaka treba biti minimum zajedničkih bošnjačkih interesa za odbrani i jačanju bosanskog jezika, bošnjačke nacionalne kulture, historije, književnosti, tradicije i to ne samo u privremeno okupiranom dijelu Bosne i Hercegovine, već na čitavoj njenoj teritoriji i dijaspori. Samo nacionalno obrazovana nacija je slobodna nacija. Madiba je smatrao da svi ljudi trebaju biti slobodni što je pokazao u izjavi da "Na svijetu ne postoji stvar koja se zove polusloboda”. Zaista Bošnjaci se trebaju sami izboriti za svoju nacionalnu slobodu u jedinstvenoj Bosni i Hercegovini, a ta bošnjačka sloboda je određena jačanjem jedinstvene, suverene, samostalne, nezavisne države Bosne i Hercegovine u kojoj neće biti okupiranih teritorija i bošnjačkim nacionalnim jedinstvom. Madiba je uvijek je pokušavao da pronađe riješenje za političke i društvene probleme i kada je to izgledalo nemoguće. Bošnjaci moraju pobjediti strah od vlastitih nacionalnih i državnih pitanja, a ta pobjeda počinje utvrđivanjem minimuma bošnjačkih nacionalnih interesa za zajedničku bošnjački akciju koja mora biti omeđena borbom za državu Bosnu i Hercegovinu i otvoreno, slobodno, civilno društvo, te bošnjačku nacionalnu emancipaciju i teritorijalnu i državotvornu svijest. Madiba je govorio da bi bili slobodni, ljudi moraju poštovati slobodu drugih. Bošnjaci doista moraju poštovati slobodu drugih kako bi ostvarili vlastitu nacionalnu slobodu u i van Bosne i Hercegovine. To su radili u najtežim uslovima Drugog svijetskog rata, ali i zadnje agresije i genocida i to će raditi u budućnosti. Rasizam i mržnja prema drugom i drugačijem su bile pojave protiv kojih se Madiba najviše borio u svome životu i otuda njegova poznata misao "Prezirem rasizam jer ga smatram varvarstvom, bez obzira da li dolazi od crnog ili bijelog čovjeka”. Na žalost u Bosni i Hercegovini aparthejd nije pobjeđen, okupirane teritorije na kojima se drastično krše osnovna ljudska prava i slobode, caruje aparthejd i dalje postoje. Nedovršeni agresija i genocid i papirni mir produkovani Dejtonskim mirovnim sporazumom legalizovali su rezultate agresije i genocida. "Ako želiš sklopiti mir sa svojim neprijateljem, onda moraš razgovarati sa svojim neprijateljem. Tako ti on postaje partner”, mislio je Madiba. Najbolji put anuliranja rezultata agresije i genocida je istina o agresiji i genocidu i pravda za žrtve tih zločina, što se najlakše može postići primjenom nepotpune Presude Međunarodnog suda pravde po tužbi Bosne i Hercegovine protiv Srbije, a po tom dijalog sa establišmentom i narodom okupiranog dijela Bosne i Hercegovine u cilju jačanja države Bosne i Hercegovine.
Madiba je govorio da trebamo poznavati svoga protivnika. Njegov stav je bio da moraš poznavati protivnikov jezik, strasti, nade i strahove, kako bi imao šansu da ga pobijediš. Nacionalnim obrazovanjem, razvijanjem nacionalne, teritorijalne i državotvorne svijesti i nacionalnim jedinstvom, Bošnjaci mogu upoznati sebe, bolje poznavati svoga protivnika i pobjediti svoje neprijatelje. Madiba je znao i podučavao da mudrost dolazi ako se znanje prenosi i ako jedni druge slušamo i učimo jedni od drugih. Uvijek je bio onaj koji ujedinjuje, onaj koji nikada ne dijeli. Bošnjačko iskustvo iz deset genocida i agresija i prenošenje toga iskustva s koljena na koljeno na ovim provjerenim Madibavim principima nema alternativu bošnjačkom progresu i jedinstvu. Madiba će u bošnjačkom kolektivnom sjećanju ostati simbolom vezivnog tkiva jedinstva naroda, borbe protiv tlačenja naroda i pobjede nad režimom apartheida. Čovjek s vizijom, borac za slobodu i oslobođenje od kolonijalizma i okupacije za sve narode koji su htjeli slobodu. A Bošnjaci hoće samo svoju nacionalnu slobodu omeđenu kolektivnim pamćenjem ne u ime osvete, već u ime pobjede nad aparthejdom u jedinstvenoj Bosni i Hercegovini. Bošnjaci trebaju naučiti od Madibe to što je on u prvi plan svojih političkih težnji stavio istinu, pravdu i opće dobro, unapređenje ljudskog dostojanstva, poštovanje jedinstva, i stvaranje novog svijeta, izgrađenog na čvrstim temeljima nenasilja, pravde i istine. Zbog njega smo razumjeli da nitko ne treba biti kažnjen zbog boje kože ili uvjeta u kojima je rođen, ali smo, također, razumjeli i to da oni koji silom narušavaju ljudsko dostojanstvo, u ime istine i pravde trebaju biti kažnjeni. Madiba se izdigao poslije zatvora, apartheida i mržnje kako bi ujedinio zemlju. Bio je nevjerojatan primjer humanitarizma i hrabrosti. Poslije utvrđivanja istine i pravde Bošnjaci se trebaju izdići iznad nejedinstva, neznanja, međusobne mržnje kako bi se uključili u process ujedinjavanja svih pristalica Ideje Bosne i bosanskog duha u odbrani i jačanju jedinstvene države Bosne i Hercegovine. Madiba, čovjek čiju dušu nisu mogle ograničiti rasne, političke i ekonomske nepravde, željezne šipke ili teret mržnje i osvete, suborac u borbi za narod i mir ostaje nada i inspiracija bošnjačkom narodu na njegovom teškom putu borbe za istinu i pravdu, nacionalno jedinstvo i državotvornu svijest. (Autor je direktor Instituta za istraživanje genocida, Kanada) |