KAKO SE STVARI MOŽDA NE ODRAĐUJU
Autor: Željko Milićević
Objavljeno: 02. Dec 2015. 00:12:24
Željko MILIĆEVIĆ: Ako ulazite u džamiju, pa pogotovo ako vas se gleda od glave do pete jer se očekuje neki minimum vjerskih standarda, nemojte u džamiju ulaziti lijevom nogom. Ne znam zašto, ali mislim da ima onih koji su došli da vam pomognu i koji će biti iznenađeni i uvrijeđeni vidjeti svoju braću i sestre u vjeri u nepoznavanju nekih osnova vjere.
Učim svakog dana, pa zaboravim što sam naučio, pa opet učim, i sve tako. Ni kraja ni konca učenju. Ipak, neke sam stvari naučio pa ih ovdje nudim u obliku dobrohotnog savjeta onima koje to može zanimati.

Ovo će mnoge iznenaditi, ali čini mi se da ima ljudi, koji, izgleda, idu u bogomolju Boga molit. Molit ga za ovo ili za ono, i za oprost grijeha, i sve tako. Ima. Čini mi se.

Prije nekog vremena, neki iz bližnje mlađe generacije se našli u Rimu. Ne znam što su tamo tražili, no nisu niti oni znali. I, u potrazi za razlogom bivanja u Rimu, sjetiše se da bi bilo dobro otići u Baziliku Svetog Petra, slikat se u njoj i dati to starom ocu za poklon. Sve je to fino, i sve tako. Međutim - i ovo će neke isto tako iznenaditi - ima ljudi koji idu u tu crkvu Boga molit. Ti, izgleda, znaju kako se to radi. Ti neće ući u bogomolju, a da ne govorimo o stolnoj crkvi Biskupa Rima, maltene potpuno nagi. Ne znam zašto, jer biti nag pred drugima nije ništa naizgled loše, pa zašto bi bilo loše biti nag pred Bogom?

I dan danas svijetom hodaju dvoje mladih samouvjerenih Kanađana koji su još uvijek ljuti i uvrijeđeni što ih se nije maltene nage pustilo u bogomolju. I još se pravdaju da nisu mislili vrijeđati jer nisu niti mislili Boga molit nego se samo slikat. Stvarno, ti neki crkveni službenici se ponašaju diktatorski prema radoznalim i dobronamjernim bezvjernim nagim turistima, i treba se nekome žestoko pritužit!

Ima, izgleda, ljudi koji idu u džamiju klanjat. To može mnoge iznenadit, ali meni izgleda da ih ima. Isto tako izgleda da među njima ima onih koji znaju kako se uzima abdest kao uvjet za namaz. Ja čuda, ali, izgleda, ima.

Ako se ikad igdje u dijaspori nastoji organizirat sergija za pomoć bilo kakvu, onda bi, možda, bilo dobro imat na umu ove naputke jer mogu bit od pomoći.



Ako se približavate džamiji gdje će biti sergija na kojoj se očekuje rekordan broj vjernika svih rasa i boja kože koji dolaze spremni da pomognu braći i sestrama u vjeri, gdje ih ima toliko da su cipele na trotoaru, pa i na cesti, jer ih je mnogo više od neke dvije hiljade duša, onda bi bilo dobro računati da će među njima biti onih koji gledaju gdje se cipele skidaju i da li se skidaju nakon što se je pregazilo preko mnoštva cipela drugih vjernika. Ne znam zašto, ali neki se mogu osjećati iskorištenima ako vide da se njihovo prisustvo - i njihova pomoć - ne cijeni. To barem meni tako izgleda.

Prije nego što ćete ući u takvu, dupkom punu džamiju, bilo bi dobro imati dogovoreno koji i koja, od onih koji su tražili sergiju, će odraditi nešto i što će odraditi i reći jer to oni koji goste sergiju mogu očekivati. Ne znam zašto, ali mislim da sergija ipak nije samo da se dođe praznih džepova i da ih se napuni, i zdravo đaci! Možda se varam, ali mi sve to tako nekako izgleda.

Ako ulazite u džamiju, pa pogotovo ako vas se gleda od glave do pete jer se očekuje neki minimum vjerskih standarda, nemojte u džamiju ulaziti lijevom nogom. Ne znam zašto, ali mislim da ima onih koji su došli da vam pomognu i koji će biti iznenađeni i uvrijeđeni vidjeti svoju braću i sestre u vjeri u nepoznavanju nekih osnova vjere.

Ako se je i gaženje cipela i ulaz lijevom nogom, iako uz negodovanje, prihvatilo jer su ta braća i sestre koji su tražili sergiju pod velikim šokom od istrebljivanja u dalekoj domovini, nemojte ići dalje u pokazivanju neznanja vjere i nepoštivanja osnova.

Ne znam zašto, ali mi se čini da se Kur’an Časni otvara s lijeva na desno. Može biti jer je napisan u arapskom jeziku, nisam baš siguran, ali mi to tako izgleda. To je, inače, ona knjiga koja je lijeva na desno, u čudnom jeziku i pismu koje teče suprotno i od latinice i od ćirilice, ne znam jeste li ju prije vidjeli. Ima nekih koji znaju za tu knjigu.

Eh, ako ju vidite, i ako je knjiga okrenuta na krivu stranu, nemojte je, u džamiji, okretati na pravu stranu. Ne znam zašto, ali će možda oni koji goste sergiju biti u stanju zaključiti da nikad niste imali u rukama tu knjigu i to, baš na sergiji, nikako nije dobro pokazati.

I, ako za glavnu zvijezdu sergije mislite producirati povećeg muškarca, navodno muslimanske vjere, uputite ga barem u neke stvari, ako je ikako moguće prije sergije, jer ako počnu stvari teći krivim tokom mogu neki vjernici, drugih boja kože, početi glasno negodovati i tražiti da se zvijezda ukloni s podijuma.

Na svaki način nastojte da taj poveći musliman ne posegne za tamo nekom knjigom samo zato jer je okrenuta na krivu stranu, i da ju ne preokrene na pravu stranu i tresne na stol. To nikako ne bi bilo dobro, ne znam zašto, ali ne bi bilo dobro.

I, ako je ikako moguće, podučite tog povećeg muškarca da se ne rasplače u džamiji i počne jecati: “Joj, što su mi radili...!“ Jer u džamiji može biti onih koji će se dignuti i tražiti da taj poveći muškarac odraste i da se počne boriti protiv dušmana.

I, ako se na zahtjev sad već nezadovoljne većine vjernika, kojih se je još nakupilo i ima ih možda i tri hiljade, jer su dvoje džamijskih vrata otvorena, i koji vjernici zahtjevaju da se zvijezdu večeri prijevremeno penzionira, nemojte da tu zvijezdu u nastupu na sergiji zamijene dvije visoke, iz-daljina-upadljive, žene svijetlo bijele kože i platinasto blonde kose. Nemojte, pogotovo ako sjednu za stol na podijumu, i to rasplamsanih blondih kosa. Jeste, rasplamsanih platinasto blondih kosa!

Ne znam zašto, ali ima tamo nekih muslimana koji očekuju da žena u vjerskom dijelu džamije stavi mahramu na glavu. Ima, ih, čuda velikoga! Zagriženi li su ti muslimani.

I kad dođe, u džamiji, do otvorene pobune protiv braće i sestara u vjeri koji dođoše da im se pomogne unatoč pokazivanju neznanja vjerskih osnova, pa čak i kad to drugi vjernici ipak nekako prihvate - a samo zato jer su muslimanske vjere, inače bi bilo izbacivanja iz bogomolje - nemojte da se te dvije platinasto blonde žene na kraju zabezeknu jer im nije jasno čemu sva ta frka i frtutma. One su, ipak, ugledne u širem društvu grada i ovime su potpuno zbunjene. Dvije potpuno zbunjene blonde muslimanke.

I ako, nakon nekog vremena, možda godinu nakon toga, jedna od tih muslimanki zagrli tamo nekog kršćana, nemojte da mu kaže: “Ma Željko, ima puno više para nego što ti misliš.“

Nemojte, ne znam zašto, ali mislim da to ne bi bilo u redu.

Ipak, tamo negdje, daleko i davno, bio je nekakav, kažu, zločin, možda mu se kaže genocid, nisam baš siguran, i to sve onda ne bi možda nekako bilo u redu, barem se tako meni čini. Ne znam, možda griješim.