KAKVU SU NAM SUDBINU PROREKLI I SANU I HAZU?
Autor: Mr. Milan Jovičić, mostarski Sarajlija, Bosanac
Objavljeno: 12. May 2017. 02:05:41

MR MILAN JOVIČIĆ: U Mostaru fašizam još uvijek nije do temelja iskorijenjen, gdje nam mogu svjedočiti svakodnevni ispisani grafiti sa fašističkim simbolima, ulice kojim hodamo a nose imena fašista, sistem obrazovanja sa dvije škole pod jednim krovom i niz drugih primjera u zajedničkom suživotu i djelovanju.


Pisao sam nedavno da sam građanin države Apsurdistana, u kojoj se u dijelu zvanom Hercegovina i nalazi „grad slučaja“, zvani Mostar. Upravo je ovih dana, ovaj grad, postao interesantan, po svim obilježima prisjećanja na dane fašizma i borbe protiv fašizma, o danu pobjede nad fašizmom 09.maja 1945.godine, kao i danu rađanja neofašizma, istoga datuma 1993.godine. Poput kanceroznog tkiva, godinama našeg životarenja i djelovanja, između ova dva vida fašizma, živjeli smo u velikim zabludama, ne vodeći računa da će se ne sasječeni do temelja korijeni ideologije fašizma, neće povratiti i kao njeni recidivi razvijati i djelovati na ovim prostorima. Ovo znači, da u Mostaru fašizam još uvijek nije do temelja iskorijenjen, gdje nam mogu svjedočiti svakodnevni ispisani grafiti sa fašističkim simbolima, ulice kojim hodamo a nose imena fašista, sistem obrazovanja sa dvije škole pod jednim krovom i niz drugih primjera u zajedničkom suživotu i djelovanju.

Mostar je grad, upravo, slika i prilika, očiglednih primjera za mlađane generacije, jer mi stari smo navikli i prebrodili mnoga ta saznanja i nevolje koje nam je donio i nametnuo fašizam u svim oblicima, a oni tek trebaju da uče i spoznaju njegovu ubitačnu i razornu moć, uništenje i ljudskoga roda i njegovih svih vrijednosti.

Dakle, uzaludni su i ljudski pokušaji da se ovaj naš svijet popravi, te je veoma prihvatljiva u našoj tradiciji i alegorija o „ispravljanju krivih Drina“. Zato nije ni čudno, da je naš veliki književnik Nobelovac Ivo Andrić, na prvoj stranici svoga romana „Na Drini ćuprija“ ispisao svome kolegi Marku Markoviću, inače piscu knjige „Kriva Drina“ ovu posvetu:

„Dragi Marko, Sve su Drine ovog svijeta krive, nikad ih niko neće ispraviti, nikad ne smijemo prestati da ih ispravljamo“.


SANU na globalnom nivou državotvornosti i nešto starija, sa akademikom Dobricom Ćosićem, te HAZU nešto mlađa na „županijskom“ nivou, sa samoproglašenim akademikom Draganom Čovićem, ali suštinski i jedna i druga još uvijek, u ovom mirovinskom postdejtonskom periodu, u formi i obliku recidiva korištenih rakademskih recidiva, djeluju u jednom drugom prikrivenom, nasilničkom i zloćudnom obliku, sa ciljevima ispunjenja svojih osvajačkih težnji.


Postavlja se i pitanje, da li ima smisla i dalje pisanom riječju uvijek i dalje javno djelovati, za dobro svih nas, da li je to jedan od velikih apsurda, upravo u ovoj našoj zemlji Apsurdistanu, raditi posao zvani „ispravljanje krivih Drina“.

Upravo, ovih dana, prisjećanja naše antifašističke borbe, danima pobjede nad fašizmom, normalno se nameće i izvorni scenarij fašističko - nacionalističke ideologije, primjenjene i dokazane na ovom prostoru, našeg grada Mostara, sa istoka i zapada, u agresorskim napadima, kao njenog postojanja i djelovanja i u ovom vremenu. Prisjetimo se samo SANU i HAZU, bez obzira što je jedna djelovala na nivou države Srbije, sa velikosrpskim idejama, željama, zahtjevima i osvajačkim zabludama, posebno za period agresije na našu domovinu 90-tih godina, isto tako i druga, formirana nešto mlađa, u ovom gradu i „županiji“ sa velikohrvatskim apetitima i recidivima NDH-azije, na prostorima bivše banovine, te zlodjelima u Hercegovini i posebno u gradu Mostaru. U čemu se razlikuju, možda je SANU na globalnom nivou državotvornosti i nešto starija, sa akademikom Dobricom Ćosićem, te HAZU nešto mlađa na „županijskom“ nivou, sa samoproglašenim akademikom Draganom Čovićem, ali suštinski i jedna i druga još uvijek, u ovom mirovinskom postdejtonskom periodu, u formi i obliku recidiva korištenih rakademskih recidiva, djeluju u jednom drugom prikrivenom, nasilničkom i zloćudnom obliku, sa ciljevima ispunjenja svojih osvajačkih težnji.