Serijal - Izbori u BiH 2018: Drugi nastavak
GLADAN STOMAK I GLADNA DUŠA
Autor: Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012)
Objavljeno: 20. Sep 2018. 16:09:45

DR. MUSTAFA CERIĆ: . U Bosni nije nikad niko umro od gladi stomaka, ali je bilo onih koji su umirali zbog gladi duše. Najpoznatiji među njima bio je velika bosanska duša Ilhamija. Jer, duša pati ako je gladna istine i pravde. U Bosni je oduvijek bio manjak te dvije biljke bez kojih duša teško može da živi.
Danas, sve više se priča da ljudi odlaze iz Bosne ne zbog gladnog stomaka, već zbog gladi duše. Tu je, dakle, naš akutni problem, problem politike "srednjih umova", koji pričaju samo o svojim doživljenim ili nedoživljenim događajima, kao i politika "sitnih umova", koji samo pričaju o ljudima. Čista bosanska duša ne može to da podnosi i zato traži utočište izvan Bosne.


Dragi moji,
Pratim, koliko stignem, predizbornu kampanju, kao i vi. Ništa novo što nismo čuli u ranijim kampanjama i ništa svježe što bi nas motiviralo da se zaljubimo u program bilo koje partije. Očito, to znaju i oni i zato se ne trude da pridobiju nove glasače, već se bore da sačuvaju stare, jer im se neki vidno osipaju zato što su nezadovoljni svojim statusom u partiji ili im je negdje drugdje ponuđena bolja partijska porcija. Čini mi se da od početka "demokracije" u našoj zemlji izborna kampanja nije bila toliko nezanimljiva, toliko dosadna, toliko neinventivna i toliko bezidejna kao ovoga puta. Gotovo sva politička ponuda, koja više liči na političko-mahalsku priču nego na ozbiljnu političku ponudu o spasu nacije i države, svodi se na sitne i krupne lične obračune među pojedinim kandidatima, od kojih su neki izgubili svaku mjeru u mržnji prema svom političkom oponentu. To stanje političkog uma poklapa se sa opservacijom Anne Eleanor Roosevelt (1884 - 1962), supruge ameročkog predsjednika Roosevelt-a, koja je rekla: - Veliki umovi raspravljaju o idejama, srednji umovi raspravljaju o događajima, a sitni umovi raspravljaju o ljudima.

Dakako, gladan stomak se ne hrani idijama, već kruhom nasušnim. A opet, i oni čiji su stomaci presiti, nemaju mjesta u svojim glavama za velike ideje. Oni svoj mozak hrane pričom o doživljenim ili nedoživljenim događajima te o ljudima, koji im remete mir u stomaku. Dok god im je stomak pun ili prepun, njima je u glavi sve jasno ili prazno osim da ovako je dobro i zato ne treba ništa mijenjati. Pa ipak, biti sit u stomaku nije isto što biti sit i u duši. To nije nova bolest. Ona je stara koliko je stara i priča o Musaovom, a.s., Karunu, koji je imao sve, ali je bio gladan u duši i nesretan u srcu zato što ga ljudi nisu cijenili po njegovom velikom bogastvu kao što su cijenili Musa, a.s. po njegovoj dobroj duši. Zbog toga se Karun svetio ljudima i oholio se pred njima na način da im je govorio: "Sve što imam stekao sam svojim znanjem i vještinom”. (Kur'an, 28:78).



Ali, Svevišnji Allah ne voli hvalisave i gorde, koji izazivaju i ponižavaju ljude svojom ohološću. Nije trebalo dugo čekati da Karun shvati da to što je imao nije bio plod njegovog ni znanja ni vještine, već je sve to bio plod Allahove moći, koja se manifestirala tako da je u jednom trenu svo Karunovo blago sravnjeno sa zemljom tako da Karun nije mogao ni samog sebe spasiti. (Kur'an, 28: 81).

Narode moj,
Ako išta imam da vam kažem i ako išta ima što treba da nužno znate, onda je to da je ova Karunova bolest opasna. Ova bolest pogađa nas više zbog gladi duše, nego zbog gladi stomaka. U Bosni nije nikad niko umro od gladi stomaka, ali je bilo onih koji su umirali zbog gladi duše. Najpoznatiji među njima bio je velika bosanska duša Ilhamija. Jer, duša pati ako je gladna istine i pravde. U Bosni je oduvijek bio manjak te dvije biljke bez kojih duša teško može da živi.

Danas, sve više se priča da ljudi odlaze iz Bosne ne zbog gladnog stomaka, već zbog gladi duše. Tu je, dakle, naš akutni problem, problem politike "srednjih umova", koji pričaju samo o svojim doživljenim ili nedoživljenim događajima, kao i politika "sitnih umova", koji samo pričaju o ljudima. Čista bosanska duša ne može to da podnosi i zato traži utočište izvan Bosne.

Stoga, dragi moji, valja nam tražiti lijeka za ovu Karunovu bolest, koja nastaje zbog gladi duše, a ne zbog gladi stomaka. Ima li lijeka za tu bolest? Dakako da ima. Allahov Poslanik je rekao da za svaku bolest postoji lijek i zato ga treba tražiti. Lijek je, naravno, u tome da se veliki umovi među nama probude i počnu govoriti o "velikim idejama" za spas nacije, državu i vjere. Samo tako srednji i sitni umovi, koji uzrokuju glad duše za istinom i pravdom, mogu biti ušutkani, mogu biti poraženi, a to znači da nas veliki umovi osposobe da znamo razliku između "zdravog koncepta" sa pokvarenim pojedincima i "kvarnog koncepta" sa zdravim pojednincima. U sljedećem nastavku govorit ćemo o deset glavnih tačaka "zdravog koncepta", kroz koji se snogom velikog duha i uma, kojeg ima naš nard, mogu prepoznati kvarni pojedinci, koji treba da otpadnu, ali i kroz koji se može nadjačati "kvarni koncept" makar u sebi imao zdravih pojedinaca.