PRVO IDE VJERA, PA NAROD, PA DRŽAVA
Autor: Amir Telibećirović
Objavljeno: 24. Aug 2020. 16:08:30
“Govore da svijet nakon Corone neće biti isti. U pravu su! Mi se pojavljujemo... Vakat je!”


Sanin Musa je već godinama na čelu ‘Inicijative Iskorak,’ nevladine organizacije koja se bavi promocijom moralnih, duhovnih i historijskih vrijednosti muslimana u Bosni te Islama općenito. Iz te inicijative se vremenom rodila ideja i mogućnost za osnivanje VND-a kao novog političkog pokreta.


AMIR TELIBEĆIROVIĆ: Današnja primjena modela demokratskog uređenja društva usvojena sa Zapada, najviše se oslanja na materijalizam uz ateističke smjernice. Profesor Musa kaže da, u vrijeme kada se javno govori i piše o pravima različitih pojedinaca i organiziranih grupacija, te raznim pravnim sistemima, pogotovo u mainstream medijima, skoro nikako se ne govori o Božjem pravu, odnosno časnom šerijatu.
Ima nade za povratak morala na bosanskohercegovačku političku scenu. I onda kada na prvi pogled mnogima djeluje beznadežno promišljati o tome, opet se može naći nade, barem kod osoba sa čvrstim uvjerenjima. Sa takvim uvjerenjima djeluje i profesor Sanin Musa, jedan od prvih javnih daija na Balkanu. Glavni povod bavljenja ovakvom tematikom je nedavno osnivanje političkog pokreta naziva “Vjera, Narod, Država” ili skraćeno VND, čiji je osnivač i prvi predstavnik upravo Sanin Musa. Dakle, riječ je o pokretu, prije negoli o još jednoj političkoj partiji među brojnim već postojećim strankama širom BiH. Najznačajnije u vezi sa VND-om jeste da se radi o prvom političkom pokretu koji je zasnovan na postulatima Kur'ana i sunneta, kako namjerava djelovati i ubuduće.
Pokret je osnovan u Sarajevu, i još uvijek je u nekoj fazi nastajanja, uslovno rečeno. VND je već imao i svoje osnivačke sastanke, te djelimično medijsko predstavljanje.

Na bh. poitičkoj sceni ne postoji stranka zasnovana na vjeri to jest na šerijatu, odnosno ne postoji islamska stranka, pojednostavljeno rečeno. Ima samo pojedinaca među političarima koji se izjašnjavaju kao vjernici uz poneke nacionalne programe za Bošnjake, koji su i dalje prvenstveno nacionalni a manje vjerski ili čak religijski. Ipak, postoji određena podjela među vjernicima u vezi sa tumačenjem demokracije i sistema glasanja u odnosu na tumačenje šerijata. Naime, mnogi muslimani smatraju kako je glasanje na izborima jedna vrsta izlaska iz vjere, pošto se pristaje na nesavršene zakone koje su izmislili ljudi, dok drugi nemaju takvo viđenje. Drugi se vjernici oslanjaju na časni šerijat u pogledu imovinskih i bračnih stvari, ali i dalje sudjeluju u ostalim značajkama savremene demokracije, u koje spade i glasanje. Profesor Musa smatra da je Islam kompatibilan sa izvornom demokracijom, uz određene razlike prema savremenim zapadnjačkim tumačenjima demokracije. Današnja primjena modela demokratskog uređenja društva usvojena sa Zapada, najviše se oslanja na materijalizam uz ateističke smjernice. Profesor Musa kaže da, u vrijeme kada se javno govori i piše o pravima različitih pojedinaca i organiziranih grupacija, te raznim pravnim sistemima, pogotovo u mainstream medijima, skoro nikako se ne govori o Božjem pravu, odnosno časnom šerijatu.

Kako je poznato, već decenijama se i na Istoku i na Zapadu medijski demonizira šerijat kroz vizuru radikalnog sekularizma, pa su tragovi straha, neupućenosti i predrasuda vidljivi i danas, a ni Bošnjaci nisu imuni na takve manipulacije. Zato profesor Musa kaže kako mnogi ljudi ne znaju da se samo mali dio časnog šerijata odnosi na krivično pravo, i da za njega šerijat nije ono što plaši neupućene mase, kao recimo odsijecanje nogu ili ruku, prisilno pokrivanje žena. Božje pravo odnosno časni šerijat na zemlji podrazumijeva milost, pravdu, mudrost i ljudski interes.

Sanin Musa je već godinama na čelu ‘Inicijative Iskorak,’ nevladine organizacije koja se bavi promocijom moralnih, duhovnih i historijskih vrijednosti muslimana u Bosni te Islama općenito. Iz te inicijative se vremenom rodila ideja i mogućnost za osnivanje VND-a kao novog političkog pokreta. Sam naziv nije proizvoljno izabran. Kroz redoslijed se ističe važnost vjere u životu, zato je ona u prvoj riječi naziva, onda ide narod pa onda i država. Danas ima dosta Bošnjaka koji su zbunjeni oko vlastitog identiteta. Neki više forsiraju narodnost a zapostavljaju vjeru, dok neki opet preko vjere zaborave na svoju nacionalnost. VND se trudi da sastavi jedne i druge putem informiranja ljudi o važnosti identitarnoga kompletiranja kod Bošnjaka, naročito onih koji još imaju krizu identiteta.
Evo sada kratkog pregleda njegovih viđenja društveno političkih pojava, događaja i pojmova bosanske današnjice.

Podjele među džematima

“U našem članstvu ima sufija, pripadnika hanefijskog mezheba, selefija, sljedbenika drugih mezheba. Želimo da se Bošnjaci više ne dijele, promovišemo jedinstvo naroda u vjeri neovisno da li su sljedbenici određeno pravne škole ili možda obične hanefije iz naroda.”

Narod

“Više vjerujem iskrenim Hrvatima i Srbima nego onim Bošnjacima koji mašu sa komunističkim zastavama, crvenim petokrakama, JNA simbolima. Oni bi me zatvorili na Goli Otok da imaju moć, da nekako dođu na vlast.”

Stranka Demokratske Akcije

“Vrijeme je da odu. Toliko su već nanijeli štete Bošnjacima, državi, i predugo su na sceni. Oni mogu nestati sa političke scene tek kada se u javnom prostoru pojavi politički subjekat preko kojeg će Gospodar sačuvati ovaj narod i državu, svakako i vjeru, kao što je to i kroz historiju bilo. Vjerujemo da je taj politički subjekat upravo VND, iako nas SDA ne interesuje niti su oni uopće bitni u našem političkom djelovanju, osim što su određene ideje rahmetli Alije Izetbegovića prisutne i u našem opusu, kao što je, recimo, vraćanje morala u politiku.”

Javne korona restrikcije

“U džamijama se vidi podjela među džematlijama zbog ovog nametnutog stanja. Ljudi ne mogu da se fokusiraju na Allaha dž.š. tokom namaza jer misle na masku, ili gledaju da li je neko pored njih stavio masku. Ja nisam anarhista, ali ne želim da nosim masku pod prisilom, naročito kada se zna da je to nezdravo i da ne štiti ni od kakvog virusa. Kada sretnem čovjeka na javnom mjestu koji ne nosi masku, tačno mu vidim na licu kako se obraduje, kada i mene vidi bez maske, dođe mu olakšanje, na trenutak jedan drugom djelujemo kao braća koja se prepoznaju.”

Islamska zajednica u BiH

“To je ustanova koje je nadživjela Austrougarsku, obje Jugoslavije, komunizam, evo i danas uspješno opstaje. Oni slušaju upute iz Svjetske Zdravstvene Organizacije i djeluje kao da nemaju svoga stava u ovoj situaciji, valjda neće da se zamjeraju.”

Sanin Musa, osobno

“Ja sam bio Daija, nisam političar. Ali takvo je vrijeme i takve su prilike da se treba i politikom baviti. Došao sam u fazu života kada vidim da se nešto može promijeniti na pozitivno samo kroz političko djelovanje, i pri tome ćemo zagovarati političku misao Allahovog poslanika, Muhammeda, s.a.v.s.”

Finansiranje pokreta

“Mi nismo povezani ni sa kakvim organizacijama izvan države. Djelujemo samostalno, i samostalno se finansiramo. Pritom, članarina se simbolično plaća, a broj naših članova raste.”

O VND-u ukratko

“Zasad smo politički pokret. Imamo još neke stvari oko registracije da završimo. Nema nas na ovim izborima ali u narednom periodu se možemo inša’Allah još više razviti. VND će se zalagati za pravdu, poštenje, interes naroda, a protiv zuluma, nepravde, mita, korupcije, nadirućeg ateizma, devijantnih normi ponašanja.

Grb VND-a

“Naš vizuelni simbol ima višestruko značenje. Bijela boja simbolizira čistoću, zelena islam i Bosnu koja je sva u zelenilu. Žuta, ljiljan kao nacionalni simbol, a bordo tačkice simboliziraju krv kojom je Bosna kroz vijekove natopljena.”

Aktuelna i rječita krilatica pokreta

“Govore da svijet nakon Corone neće biti isti. U pravu su! Mi se pojavljujemo... Vakat je!”

Skraćena biografija profesora Muse, po njegovoj želji

Sanin Musa je ratovao, bio ranjavan, izgubio u ratu oba roditelja u jednom danu, doživljavao i druge tragedije u bližoj familiji... Bio zatvaran i gladovao na Allahovom putu! U stotinama džamija, mesdžida i islamskih udruženja držao predavanja i hutbe, obišao čitavu Evropu na Allahovom putu, uključujući gotovo kompletan prostor bivše Jugoslavije, napisao i recenzirao više od 35 knjiga islamskog sadržaja, predavao na islamskom fakultetu u Novom Pazaru, bio imam u više džemata (Novi Pazar, Beč, Subotica...). Predsjednik sektora za islamsku edukaciju pri Udruženja Mladi Muslimani...Jedan od prvih daija na prostorima Balkana. Knjige su mu prevedene na pet jezika, i to ga svrstava među najprevođenije autore koji o islamu pišu i govore na bosanskom jeziku.

Bio prvi bošnjački daija koji je obilazio Bošnjake Kosova i držao predavanja na bosanskom jeziku, kao i muslimane u Italiji, gdje je bio prvi daija sa ovih prostora koji je gostovao na tom području.