Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Komentari

HNK Zadar
HASANAGINICA NAGRAĐENA DUGIM PLJESKOM
Autor: Nikola Šimić Tonin
Objavljeno: 24. October 2016. 02:10:59


Nikola ŠIMIĆ Tonin: Od početka do kraja predstava djeluje kao jedinstvena cjelina, ne gubi se nit vodilja, s ujednačenim glumačkim rolama, kretanjima na sceni i deklamacijama, nedostajalo je tako malo za vrhunsku predstavu, da bi se ostvario besprijekorni cjeloviti učinak, a tako je bilo blizu toga. Katarza nastaje kroz uspostavljanje emocionalnog odnosa između publike i predstave što je za reditelja bio poseban izazov i uspio je u tome.
Ususret kazališnoj sezoni, u HNK Zadar odigrana je predstava „Hasanaginica", prema istoimenom djelu Milana Ogrizovića. Predstava je nastala u produkciji Otvorena Scena Obala iz Sarajeva, režirao ju je Admir Glamočak, a u njoj glume studenti Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo: Nadine Mičić, Martina Mandek, Deni Mešić, Nedim Džinović, Zoran Dragićević, Fatima Kazazić, Tea Šimić i Maja Mirela Jurić.

Glamočak čini iskorak redateljskom invencijom i novim čitanjem Hasanagice, zanimljivih kazališnih rješenja. Očitava se unutrašnja dinamika balade, krivica - bez krivice, glavne junakinje Hasanaginice. Izuzetno donesena atmosfera, donesena do suza potresene publike izuzetno posjećene predstave, znalačkom izvedbom kao da pred sobom imamo doajene glumišta, posebito u liku majke, pa Hasanaginice, Hasanage, Imotskoga kadije, briljantno odglumljenoga, bolje reći življenoga na sceni lika Hasanage, one posebitosti i uvjerljivosti, unošenja sebe u lik Imotskog kadije, nadogradnje lika. Kolike sam uvjeravao u mogućnosti Nadine, Zadranke na studiju glume u Sarajevu, što je kompliment sam za sebe. Pokazala je zrelu i uspjelu izvedbu na zadovoljstvo ne samo meni, koji sam o njenome neupitnome talentu već pisao. Predstava sama po sebe spada u sami gornji vrh, uz male scenske korekcije do najveće moguće ocjene.

Dramatizacija i obrada teksta, rezultirala je tako stvaranjem osobenog osobnoga scenskog svijeta. Kazališna umjetnost, spoj dvaju svijetova, realnog i imaginarnog, vibrira jezikom predstave. Redateljskim čitanjem teksta, redatelj razotkriva unutrašnja značenja i transponira ih u scenske simbole. Tijelo predstave. U njegovoj kreativnoj mašti, osim ljubavnog zapleta u fokusu same radnje, metaforično je dana filozofija vremena. Moderno osadašnjena. Bez mnogo scenografskog ekperimentiranja, sugerira apsurdnost ljudskog života. Glamočaku je pošlo za rukom usuglasiti različite na prvi pogled nesastavljive dijelove mozaika predstave prema jedinstvenom idejnom stavu. Glumačka kreacija kolektivna i spontana zajednička je ekspresija glumaca, njihovih izraziti individualnih ostvarenja.

Od početka do kraja predstava djeluje kao jedinstvena cjelina, ne gubi se nit vodilja, s ujednačenim glumačkim rolama, kretanjima na sceni i deklamacijama, nedostajalo je tako malo za vrhunsku predstavu, da bi se ostvario besprijekorni cjeloviti učinak, a tako je bilo blizu toga. Katarza nastaje kroz uspostavljanje emocionalnog odnosa između publike i predstave što je za reditelja bio poseban izazov i uspio je u tome. Svjedočanstvo tomu su potekle suze u publici. Muk. Pozornost. Aplauz na kraju predstave koji je trajao i trajao... a glumci se vraćali ponovno pokloniti oduševljenoj publici.



* Zadarski list, ponedjeljak, Zadar, 10. listopada 2016., broj 5.771., godina XXI, str. 37., novinska verzija teksta.




Ostali prilozi:
» MEVLUD - ŠTA JE TO?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 29. October 2020 15:57
» ZAŠTO ONI MRZE, A MI VOLIMO MUHAMMEDA, A.S.?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 28. October 2020 17:09
» NACIONALNI SUICID – ŠTA JE TO?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 26. October 2020 20:12
» „BIO IM JE KRIV, AL' NEVIN, BIO IM JE NA OKU, AL' NEUHVATLJIV“
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 23. October 2020 17:04
» DOSLJEDNOST ILI KUKAVIČLUK
Meško Đurđević | 21. October 2020 22:53
» ALIJINA KARIZMA – ŠTA JE TO?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 21. October 2020 19:19
» AZERBEJDŽAN U FOKUSU RATA I VELIKIH SILA
Božidar Proročić | 21. October 2020 19:02
» TRI DECENIJE OD OBNOVE NEZAVISNOSTI AZERBEJDŽANA
Božidar Proročić | 19. October 2020 14:49
» ĆOŠKASTI BOSANSKI TRONOŽAC
Mr. Milan Jovičić | 19. October 2020 02:45
» KRISTOSLAVIZAM – ŠTA JE TO?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 17. October 2020 01:55
» (T)KO BOSNU PRISVAJA A (T)KO JU ODSVAJA?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 14. October 2020 16:30
» VUČIĆEVA VOJNA „NEUTRALNOST“ NA SANDŽAČKOM PEŠTERU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 11. October 2020 15:04
» TALIBANI SRPSKE CRKVE - ZA GENOCID SPEMNI!
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 08. October 2020 20:24
» „KONSOCIJACIJSKA DEMOKRACIJA“ – ŠTA JE TO?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 07. October 2020 15:17
» DVADESET PET SVJETLOSNIH GODINA PRVE BOŠNJAČKE GIMNAZIJE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 05. October 2020 17:30
» BOSANSKA DOVA ZA ZORANA MILANOVIĆA
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 02. October 2020 15:43
» AZERBEJDŽAN I JERMERNIJA U FOKUSU SVJETSKE POLITIKE
Božidar Proročić | 01. October 2020 21:17
» TAMNA IGRA KOJA NE PRESTAJE
Ermin Čindrak | 26. September 2020 15:58
Ostali prilozi istog autora:
» LJILJAN U TRNJU
13. February 2020 14:27
» HOD KROZ VRIJEME
13. December 2019 15:50
» PRIČE U BIJELOM
11. December 2016 01:44
» MUTNE VODE BOSNOM TEKU
29. October 2016 21:48
» ZNAKOVITI SMJEROKAZI
16. October 2016 20:36
» KRIŽ MEĐU NIŠANIMA
12. October 2016 02:34