Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Jubilej
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Kolumne

DVA SU FAŠIZMA NAJVIDLJIVIJA U BOSNI - LJEVIČARSKI I DESNIČARSKI
Autor: Amir Telibećirović
Objavljeno: 27. March 2018. 17:03:25


Amir TELIBEĆIROVIĆ: Kada je nekom Bosancu draža Jugoslavija nego Bosna, to je njegova ili njena osobna stvar, ali ne smije se više podvaljivati ono da je "Bosna Jugoslavija u malom," po staroj lukavo sročenoj i opasnoj izjavi, kojom se, pored ostalih, služio i Slobodan Milošević svojevremeno. Bosna je daleko starija od Jugoslavije i nije predviđena za podjelu kao Jugoslavija. Ova serija pitanja i konstatacija se prvenstveno odnosi na događaje u Bosni, nekad i sad, iako ima i ponešto zajedničkih stvari iz drugih ex Yu republika.
U svjetlu aktuelne manifestacije autošovinizma kod bosanskih javnih ličnosti, kao sa nedavnim prijetećim izjavama Dine Mustafića i Eniza Bešlagića, nije teško upratiti bezbroj srodnih izjava i poruka po internetu te još nekim elektronskim medijima, i prije i poslije Bešlagićevog i Mustafićevog napadnog, ljevičarskog prezira. Nova serija i prave i lažne jugonostalgije, zamalo pa histerične u obje verzije, javlja se u valovima među dijelovima bosanskog stanovništva. Najnoviji val agresivnog ophođenja samozvanih jugonostalgičara, među kojima su sada i nekakvi "jugofuturisti," te neokomunisti, nasilni ljevičari i "ponosni" ateisti, se najviše usmjerava protiv Bosne gotovo kao "krivca" za raspad Jugoslavije, uz još neke sumanute nebuloze. Bošnjacima se pripisuje kolektivni fašizam od strane onih koji možda ne znaju ni šta znači ta riječ. Ima dosta i onih koji forsiraju jedinstvenu bosansku nacionalnost za sve, ali uglavnom po jugo-receptu, pri čemu im je važnije da se Bošnjaci tako izjašnjavaju, nego bosanski Hrvati i Srbi. Na javnim mjestima, kao u Sarajevu i Tuzli, gdje se svetkuju komunistički praznici, nosaju se jugoslavenske zastave, one iste koje su bile na JNA tenkovima i kapama tokom razaranja bosanskih gradova i sela. Nisu više samo stariji veterani Drugog svjetskog rata tu prisutni, nego i nove generacije djece koja očito ne znaju šta se sve ovdje dešavalo proteklih decenija. Njihova indoktrinacija je u toku. Prošle zime se na Igmanu okupilo mnoštvo simpatizera jugoslavenske petokrake i trobojke, da bi se kao obilježila godišnjica poznatog Igmanskog marša partizana. Naravno, svi su imali toplu obuću i uniforme, i nisu gazili po dubokom snijegu kao pravi partizani. No, važno je da njih nije zanimao bliži historijat Igmana, to jest odbrana Igmana 1993. godine, te ponovljeni igmanski marševi, i ljetni i zimski prije samo dvadesetak i kusur godina. Nije ih zanimalo ni to što je odbranom Igmana od napada pravih fašista 1993. godine, a i kasnije, njima omogućeno da slobodno danas nosaju komunistička obilježja i da pripisuju fašizam kome oni žele.

Tim povodom, ovdje nudimo seriju pitanja i komentara temeljenih na nekim činjenicama, na koja bi svi ti "jugonostalgičari" i kritičari takozvanog bošnjačkog fašizma, sa svojih navodno komunističkih pozicija trebalo da odgovore, ako smiju, ili znaju. Odgovori na neka od pitanja, su sadržani unutar samih pitanja, i namjerno idu sugestivno. Pošto je bivša SFRJ jedno od bivših komunističkih područja gdje nije izvršena lustracija svega državnog što se događalo u socijalističkom sistemu, samim tim ni u Bosni, nije zgoreg navesti ljude da barem razmisle o tamnoj strani Jugoslavije i domaćeg komunizma u kombinaciji sa fašizmom. Ona vedra strana življenja u toj državi tom sistemu je ionako više puta javno prepričana i objavljena. Kada je nekom Bosancu draža Jugoslavija nego Bosna, to je njegova ili njena osobna stvar, ali ne smije se više podvaljivati ono da je "Bosna Jugoslavija u malom," po staroj lukavo sročenoj i opasnoj izjavi, kojom se, pored ostalih, služio i Slobodan Milošević svojevremeno. Bosna je daleko starija od Jugoslavije i nije predviđena za podjelu kao Jugoslavija. Ova serija pitanja i konstatacija se prvenstveno odnosi na događaje u Bosni, nekad i sad, iako ima i ponešto zajedničkih stvari iz drugih ex Yu republika.



"Koalicija" pitanja i činjenica za samozvane jugonostalgičare i jugobosance

Mislite li da Bosna može i smije biti cjelovita izvan Jugoslavije, svejedno bivše ili neke "buduće," ili samo unutar takve države?
U februaru i martu 1992. godine, kada se održao referendum za bosansku nezavisnost i suverenost, bilo je onih koji su zbunjeni oko toga da li se referendumom "ruši" Jugoslavija koja je već bila srušena prije toga. Međutim, ima ih koji su navodno zbunjeni i dan danas. Zbog čega žalite za takvom Jugoslavijom koja je napala Bosnu, ako istovremeno podržavate bosansku nezavisnost i ondašnje otcijepljenje?

Da li vam je poznato kako je plan o podjeli Bosne napravljen još nekoliko godina prije sastanka Miloševića i Tuđmana u Karađorđevu, znači prije početka SFRJ ratova?

Jeste li upoznati sa planom kodnog naziva RAM, razvijenog možda nepunih par godina prije prvih borbi na bosanskoj teritoriji?

Srbija i Crna Gora su nastavile upotrebljavati pojam Jugoslavija za svoju državu. Miloševiću, Bulatoviću, Đukanoviću i ostalima nije smetao taj naziv, naprotiv, sebe su smatrali "braniocima" Jugoslavije. Da li se slažete sa njima?

I Makedonija se odvojila u to vrijeme, ali nju nisu napali. Vaše mišljenje o tome?

Šta mislite zašto su Bosnu napali brutalnije i žešće nego bilo koga drugog, jače nego Hrvatsku i Kosovo? (Sloveniju da i ne spominjemo)

Često potencirate kako je podjela među ljudima u Bosni nastala vraćanjem stare etno-nacionalne odrednice Bošnjaci, za jedan od tri priznata bosanska naroda, međutim skoro nikad ne spominjete da je ta podjela unutar Bosne postojala još u Jugoslaviji. Forsirate jedinstvenu bosansku nacionalnost za sve koji žive u Bosni, što djeluje plemenito u korist jedinstva zemlje i stanovništva na prvi pogled, ali samo kad je bez kopiranja jugoslavenskog modela. Valjda znate da bosanska nacionalnost nije bila priznata ni u vrijeme Titovog socijalizma. Smijete li se zapitati zašto ili kako? Mogli ste u jugoslavenskom komunizmu biti samo Hrvat, Srbin, Musliman, Jugoslaven ili neopredijeljen, ali ne i Bosanac. Da li smijete otvoreno kritikovati staru Jugoslaviju koju branite, zbog ove činjenice?

Kako to da vam smeta vraćanje nacionalnog pojma Bošnjaci, a nije vam smetala nacionalna odrednica Muslimani, pošto je i to impliciralo podjelu na tri naroda za koju izmišljate da je prisutna tek od Daytona ili par godina prije?

Bošnjaci jesu nekad bili svi u Bosni, a nekada i Bošnjani, međutim kako to mislite vratiti kada većina bosanskih Srba i Hrvata odbija sebe nazivati drugačije nego Srbi i Hrvati?

Ako insistirate da samo današnji Bošnjaci postanu Bosanci, uz tek ponekog Srbina i Hrvata, kao i osoba iz takozvanih mješovitih brakova, šta ste onda postigli, osim zamjene jednog pojma za drugi, dok bi skoro sve na terenu i u politici ostalo nepromijenjeno? Šta vam je cilj nakon toga?

Zašto ideje o jedinstvenoj bosanskoj nacionalnosti niste promovirali u vrijeme komunizma i Jugoslavije, svih tih godina?

Gdje su prije vašeg rođenja bili promotori jedinstvene bosanske nacije i nacionalnosti za sve koji žive u Bosni, u vrijeme AVNOJ-a i ZAVNOBiH-a, pa i nekoliko godina poslije drugog svjetskog rata, kada su unutar Bosne prevarom bila priznata samo dva etno-naroda?

Gdje su neki od vas bili prilikom ozvaničenja jugoslavenskog ustava iz 1974. kada je i formalno priznata nacionalnost Muslimani, kada je samo jednom narodu određena vjerska odrednica za nacionalnost?

Za vrijeme višestranačkih izbora u Bosni (još u sastavu SFRJ) iz 1990. godine, bile su dvije političke stranke koje su nastupale u ime tadašnjih bh. Muslimana po nacionalnosti, kasnije Bošnjaka, bile su to SDA i MBO. Zatim, bile su dvije ispred bh. Hrvata - HDZ i HSP. Onda dvije što su zastupale Srbe, a to su SPO i SDS. Ostalo su bile stranke bez etno-nacionalnih prefiksa ili bez takvih programa, barem javno. Bila je pored ostalih i stranka Jugoslavena. Ali nije bila niti jedna isključivo bosanska stranka, bilo sa takvim nazivom ili sa programom za Bosance općenito, bez podjela, i sa isticanjem mogućnosti da se Bosancem izjasne oni koji tako žele. Imate li vaše mišljenje o tome, zašto je to tako bilo?



Kada bi se nekim čudom skoro skoro svi bosanski Srbi i Hrvati počeli službeno izjašnjavati isključivo i samo kao Bosanci, solidna je vjerovatnoća da bi ih slijedila većina Bošnjaka, pošto su oni u prosjeku skloniji očuvanju Bosne, makar imitiranjem svojih komšija i susjeda. Takav mentalitet je dominantan. To se potvrdilo bezbroj puta u prošlosti. Jedan od više primjera je državna zastava. Većina Bošnjaka - muslimana je brzo usvojila aktuelnu zastavu sa žutim trokutom, onda kada je ista bila nametnuta kao zamjena za grb sa ljiljanima. Vjerovatno su skloni kompromisu da usvoje makar nešto čime bi Bosna bila barem prividno sjedinjena iznutra. Možda je tu bilo i nešto očaja uz naivnost.

Većina domaćih Srba i Hrvata je prihvatila trenutnu zastavu uglavnom onako usput, kao nešto sporedno. U stvarnosti i dalje njeguju svoje etničke zastave ili zastave susjednih država koje smatraju maticama. Tako da njima ne znači puno ni ova sadašnja zastava i grb, kao ni ljiljani. Pritom, radije će odabrati ovu sadašnju samo da ljiljani ne budu državni, kao što se i desilo.
Slično bi najvjerovatnije bilo i sa primjenom jedinstvene bosanske nacionalnosti. Kada bi se desilo obrnuto, da većina sadašnjih Bošnjaka preko noći zamijeni bošnjaštvo sa bosanstvom, vrlo su male šanse da bi ih u tome slijedili domaći Hrvati i Srbi, osim manjeg, zapravo nedovoljnog broja. Šta vi mislite, zašto je to tako?

Znate li da su se nekad u Bosni, procentualno najviše domaći Muslimani izjašnjavali kao Jugoslaveni po etno-nacionalnosti, uz potomke takozvanih mješovitih brakova, više nego bosanski Srbi i Hrvati?

Znate li da se jedno od najpoznatijih "vrijednosti"- (uvjetno rečeno) savremene Evrope - sekularizam, najviše primjenjuje i podržava u bosanskim mjestima gdje su Bošnjaci većina, a to su pokazala i nedavna statistička ispitivanja?

Neki od vas podržavaju Gavrila Principa kao nekakvog simbola prvog jugoslavenskog zajedništva. Da li znate kako je za bosansku državnost i Principova ideologija pogubna kao i ona Austrougarska kojoj se on suprotstavljao?

Znate li za Principove javne želje da spali Sarajevo, a ni on nije bio iz Sarajeva kao ni Franc Ferdinand, obojica su tu došli privremeno?

Otpor stranom zavojevaču se obično smatra junaštvom. To je razumljivo. Međutim, to je često onaj otpor kojim se direktno staje na crtu protiv okupatora, prije nego što okupator uspije ući u određenu zemlju ili grad. Gavrilo se nije ni rodio kada je krenuo otpor austrougarskoj vojsci 1878. godine. Princip je upucao Ferdinanda i njegovu suprugu nasred ulice i to možda neočekivano. Iako to iziskuje određenu hrabrost i fanatizam, neki to smatraju kukavičlukom jer se junaštvo više dokazuje direktnim odbranom od vojske ili mnoštva naoružane policije. Koliko je to hrabrost i ludost a koliko kukavičluk diskutabilno je. Vjerovatno kombinacija svega spomenutog.

Pitanje se odnosi na period vojne okupacije Bosne, od 1875. do 1878. godine. Tada su neke od vođa otpora Austrougarskoj bili Abdulah Kaukčija efendija, Mehmed Vehbi Šemsekadić i Salih Vilajetović, poznatiji kao Hadži Lojo. Zašto se oni ne smatraju simbolom otpora Austrougarskoj, i zašto ih se ne tretira isto ili slično kao Princip Gavrila?



Oni su branili Bosnu od Austrougarske, i to direktno na frontu protiv strane armije koja jek ulazila u Bosnu, sve u borbama, a Princip je bez borbe, puno godina kasnije kad je okupacija uveliko zaživjela, atentatom branio Bosnu, ali ne kao nezavisnu, nego u sastavu južnoslavenske zajednice sa srpskom dominacijom, što je, kako znamo, kasnije i uslijedilo. Pritom, u Gavrinoj organizaciji 'Mlada Bosna' nije bilo žena, a nekoliko decenija ranije, među braniteljima su bile i žene. Da li vam ovo sve išta govori o pogrešnom identificiranju Bosne sa Jugoslavijama?

Prva Jugoslavija je bila upadljivo srpska, a druga, to jest socijalistička, također je bila sa srpskom dominacijom u ekonomiji, politici i kulturi (naročito vojsci), samo nešto manje u odnosu na prethodnu. Prema nekim tumačenjima geopolitičkih strategija, navodno su i jedna i druga bile masonske kreacije.
Dominacija srpstva nije toliko bila izražena u drugim republikama koliko u Bosni, i jedno vrijeme na Kosovu i Vojvodini kao pokrajinama. Ironično, kratica ondašnjeg naziva "Socijalistička Republika Bosna i Hercegovina" glasio je SRBiH, to jest SRBiH. Glavne ulice i poneke škole u Sarajevu, i to Centru i Starom Gradu, u vrijeme komunizma su nosile ove nazive - Vojvode Stepe Stepanovića, Vuka Karadžića, Hajduk Veljkova, Miloša Obilića, Vojvode Putnika, Svetozara Markovića, Mirka Jovanovića, Dimitrija Tucovića, Sime Milutinovića, Jug Bogdana, Nemanjina, Trg Cara Dušana, Bogdana Žerajića, P.P. Njegoša... Lista nije konačna.
Ukoliko su komunisti bili protiv rojalizma i srednjovjekovlja, zašto su onda zadržali imena srednjovjekovnih ili čak mitskih ličnosti srbijanskog historijata? Gdje im se to uklapalo u jugoslavensko samoupravljanje, u proleterstvo, bratstvo-jedinstvo i jednakopravnost, sa Carem Dušanom na primjer?
Niko se u Sarajevu nije bunio protiv ovih naziva ulica i škola, ali na ovo vrijedi podsjećati zato što i dalje kruži šovinistički mit o "ugroženosti" srpstva u Sarajevu, i to čak i za vrijeme SFRJ, što laž čini još težom.

Učili su nas da je druga Jugoslavija bila društveno, ideološki politički i ekonomski bolja od one prve, to jest kraljevine. Možemo se sa time složiti, ali zašto su onda zadržali nazive ulica po ličnostima iz kraljevine Jugoslavije, ukoliko su ih smatrali "klasnim neprijateljima," buržoazijom, ideološkim reliktom prošlosti i tako dalje?

Hajde što su takvi nazivi dominirali u Srbiji i Crnoj Gori, ali zašto baš u Sarajevu te još nekim bosanskim gradovima? Iste te sarajevske ulice su se tako zvale u obje Jugoslavije. Nije toga nešto bilo u Zagrebu, Ljubljani, Skopju, Splitu. Možda bi neko očekivao da baš bude u Zagrebu, zato što je taj grad bio prijestonica NDH koja je ukinuta po oslobođenju, međutim nije kao u Sarajevu.

Smatrate li da bi se napad na Bosnu izbjegao da je ostala u okrnjenoj Jugoslaviji za vrijeme Miloševića, Bulatovića i JNA?

Spominje se kako su neki oficiri JNA zamijenili petokraku za kokardu, kao da to čini neku značajnu razliku. Koliko ste svjesni da su i jedni i drugi napadali Bosnu, masovno rušili i palili, i masovno ubijali i protjerivali?

Ako mislite da su oni što su skinuli crvenu petokraku a stavili kokardu na kape, kao neki "izdajnici" ideala JNA, iako su ostali skupa, onda bi po toj vašoj logici one bivše JNA oficire koji su petokraku zamijenili ljiljanima te prešli u Armiju BiH trebali smatrati "izdajnicima" jugoslavenstva? Razlika je u tome što su prvi ostali skupa sa JNA, neovisno od promjene simbola na uniformi, dok su oni sa ljiljanima bili sa druge strane barikade i rova.

Kontate li da su ideolozi uništenja Bosne bile iste osobe, svejedno da li nosili crvenu zvijezdu ili kokardu na uniformama? Ne mijenja se čovjekova svijest ili namjera sa promjenom značke na vojnoj kapi.

Valjda znate da je i Mladić Ratko odgojen i školovan u JNA, nije u ravnogorskom pokretu ili u inozemstvu, isto kao i Blagoje Adžić, Veljko Kadijević, Momčilo Perišić, Veselin Šljivančanin, Milutin Kukanjac? Svi su oni, te mnoštvo drugih, sa petokrakama na kapama, u svojstvu oficira naređivali progone i granatiranja, skupa sa onima što su nosili kokarde.

Znate li da je Ratko Mladić izbjegavao pojam četnici, i tražio od svojih masovnih ubica da se obriju po uzoru na školovane vojnike, srpske, jugoslavenske i komunističke?

Znate li da su se i oni stari četnici službeno nazivali 'jugoslavenska vojska u otadžbini.' Četnici je više bio narodni naziv, kao i operativni na ratištu.

Za pretpostaviti je da znate kako su Milošević i njegova supruga formalno bili 'ljevičari,' i da je Slobo političku karijeru počeo kao komunista?

Jeste li upratili onaj šizofreni stih pomračenog uma, sa čuvenog okupljanja na Gazimestanu 1989. godine, povodom godišnjice kosovske bitke - "Druže Slobo ti si komunista, volimo te ko Isusa Hrista," uz još nekoliko sličnih "evergreena?"

Možda znate i da je Franjo Tuđman bio nekad komunista, službenik JNA i pobornik jugoslavenstva?

I Radovan Karadžić je bio član Komunističke partije, kao i njen doušnik.

Mnogi popovi, hodže i svećenici su radili za komuniste i špijunirali za njih. Neki od njih su i danas u službama.

Koje je vaše mišljenje o KOS-u i UDBA-i?

Znate li da je KOS i danas aktivan, i to ne samo u Bosni?

Zašto je čuveni autoput "Bratstva & Jedinstva" zaobišao Bosnu u vrijeme SFRJ?



Ogromni Titov bunker pored Konjica, skupa sa pratećim instalacijama je koštao više milijardi dolara. Vjerujete li da se taj novac mogao nekako plemenitije i praktičnije iskoristiti?

Zašto od svih ex Yu republika samo Bosna nije imala grb sa nekim svojim kulturološkim, historijskim ili prirodnim tipičnim obilježjima za vrijeme SFRJ, nego one ponižavajuće dimnjake?
Tada je malo ko znao za ljiljane, još manje govorio o njima. Ali bilo je drugih tipičnih obilježja. Recimo planine, ili minareti i crkve skupa, ili mostarska ćuprija kao simbol spajanja i drevne arhitekture, ili rijeke, ili stećak, ili motiv gorštaka na stećku, pa Jajce, vodopadi, Kozara, Neretva, Sutjeska, Igman itd..
Srbija je i tada imala u grbu svoja četiri ćirlična S, ispod petokrake, samo su bili bez pratećeg krsta, ali je pozicija za oblik bila tu. Hrvatska je imala šahovnicu čak i tada, skupa sa primorjem u socijalističkom grbu. Crna Gora je imala Lovćen i more, Makedonija Pelister, sunce i Vardar, Slovenija Triglav.

Ti isti dimnjaci su zagađivali centralnu Bosnu, rijeke, zrak i doslovno gušili ljude, tada kao i danas. Sjećate li se toga?

Zašto su rudari i onda kao i danas, bili slabo plaćeni i još slabije zaštićeni na poslu, pa ih je bezbroj izginulo po rudnicima, a mnogi su otišli u penziju pluća bolesnih od otrovne prašine, posebno bosanski rudari?

Zašto je samo Bosna imala "ravnopravne" ili danas "konstitutivne" narode, a sve ostale republike imale jedan dominantni narod uz narodnosti i nacionalne manjine? Kako to da ni AVNOJ ni ZAVNOBiH takvu podjelu nisu ukinuli, nego je čak ovjerili?

Zašto Makarska i Sutorina nisu vraćene bosanskom primorju u doba SFRJ, a moglo se to uraditi i trebalo se? Pritom, ni Hrvatska ni Crna Gora ne bi od toga bile oštećene.

Zašto je Alija Sirotanović, najzaslužniji bosanski rudar, preminuo u oskudici, njegova porodica i selo ostali siromašni, dok je Tito živio u maksimalnom luksuzu, kao i drugi partijski funkcioneri? Nije valjda zbog Sirotanovićevog ironično-simboličnog prezimena.

Mislite li da je sve ono u čemu smo uživali u Jugoslaviji bilo besplatno, ili da je sve plaćeno samodoprinosima? Znate li da oružje JNA, koje su izvozili u afričke i latinoameričke državice, za antikolonijalnu borbu raznih porobljenih naroda, naročito u Africi, iskorišteno usput i za tamošnje masovne švercerske, mafijaške i međuplemenske pokolje, i da su to znale Yu službe?

Područje Jugoslavije je bilo bogato prirodnim resursima, kao što je i danas, ali se država ipak prekomjerno zaduživala, a nakon Titove smrti dugovi su ostali za nove generacije da ih naslijede, skupa sa novim dugovima. Kako to objašnjavate?

Možda vam je poznato da je sakriven podatak o jugoslavenskom bankrotu 1983 godine, a da se ni danas ne zna kako je sve finansirana sarajevska olimpijada u isto vrijeme?

Zašto je na hiljade četnika, kao i jedan dio domobrana i ustaša prešao u partizane, poslije i u članstvo KPJ, uz prešutnu saglasnost ondašnjih državnih službi, i javnih i tajnih?

Kada je Bosna međunarodno priznata tokom aprila 1992 godine, neki Bosanci (da im ne spominjemo imena) su govorili - ako se raspala Jugoslavija nek' se sve raspadne. Drugi su znali reći - kada se već podijelila Jugoslavija neka se onda podijeli i Bosna.
Jeste li svjesni koja zamka se krije u staroj krilatici - "Bosna je Jugoslavija u malom?"

Ukoliko je za neke osobe Jugoslavija bila cijena opstanka i cjelovitosti Bosne, ili ako je Jugoslavija bila najvažnija zato da "svi Srbi budu u jednoj državi," shvaćate li onda u kakvoj klopci, pa i ucjeni, je Bosna bila i prije nego što se raspala SFRJ?

Znate li da je mnoštvo Bosanaca i Jugoslavena bilo uhapšeno i mučeno zbog negativnih stavova o Rusiji i Sovjetskom Savezu, do 1948 godine, nakon čega se licemjerno okrenula ploča pa je mnoštvo ljudi hapšeno i mlaćeno zbog njihovih pozitivnih izjava o Rusiji ili SSSR-u općenito?

Možda znate da je širom Bosne konfiskovano vakufsko zemljište u vrijeme Jugoslavije, a da je malo toga vraćeno, kao i crkvenog vlasništva?

Kako objašnjavate višegodišnje zločine Aleksandra Rankovića, nekada visokog funkcionera i priznatog partizana iz drugog svjetskog pokolja, koji je toliko štete nanio Kosovu, Sandžaku i Bosni još u Titovo vrijeme?

Čime se pravda negiranje i nepriznavanje bosanskog jezika u obje Jugoslavije kao i za vrijeme NDH?

Šta mislite, zbog čega se minimiziralo ilirsko naslijeđe širom Jugoslavije, u korist insistiranja na tome da samo južni Slaveni oduvijek žive na tom području, a svi ostali su manjine ili "gosti" u državi?

Historijski udžbenici socijalističke Jugoslavije, imali su lekcije o prvom srpskom ustanku na oko pet stranica, tek nešto manje o drugom srpskom ustanku, a obje lekcije su bile obavezne. Lekcija o bh. ustanku protiv Osmanlija, kako se formalno označavala, kao i ona o otporu austrougarskoj, išla je na samo jednom listu knjige, u nekim izdanjima na samo jednoj stranici knjige, i nije bila obavezna kao lekcija za učenje. Sličan odnos je bio prema bosanskom srednjovjekovlju koji je smatran sporednim. Kulina Bana, Tvrtka, Stjepana Tomaševića, samo bi se usput spomenulo kao pojam. Pritom, Kosovska bitka i život Vuka Karadžića i P.P. Njegoša su obrađivani na više časova, jednako koliko i NOB lekcije. U ostatku SFRJ, ne samo u Srbiji, nije bilo obavezno učiti o bosanskom srednjovjekovlju, niti bosanskom historijatu općenito. Ali o srpskom historijatu, drevnom i savremenom, te donekle hrvatskom, jeste bilo većim dijelom obavezno učiti. Za ostatak Jugoslavije, Bosna je bila svedena uglavnom na epopeje drugog svjetskog rata, Kozara, Neretva, Sutjeska, Igman, te zasjedanja u Jajcu, Mrkonjić Gradu i Bihaću. Kao da ništa prije toga nije postojalo.
Šta mislite o tim činjenicama?
Bosna se i pored bezbroj teškoća održala barem hiljadu godina, a prva i druga Jugoslavija svega nekoliko decenija. Kako se mogla mogla urušiti ukoliko je zaista bila tako sjajna i samoodrživa tvorevina? Razmislite sami.
A ovo nije sve. Ima još toliko toga na šta ste dužni odgovoriti.



Ostali prilozi:
» GORICA - ZLOČIN NAKON ZLOČINA
Said Šteta | 23. April 2018 19:09
» PREĆI PREKO SITNICA
Prof. Habib Mandžić | 22. April 2018 13:02
» NAŠI MUNAFICI-LICEMJERI, DVOLIČNJACI I LUKAVCI
Mr. Milan Jovičić | 20. April 2018 17:29
» HAŠKI SUD I ZLOČINAC ŠEŠELJ: RATNI ZLOČIN SE ISPLATI!!!
Zijad Bećirević | 15. April 2018 19:35
» DANILO KIŠ BAŠ KAO VLADIKA DANILO
Šemso Agović | 13. April 2018 02:43
» BOSANSKI ALFABET JE VIŠE OD MODERNE LATINICE I ĆIRILICE
Amir Telibećirović | 12. April 2018 20:01
» BOŠNJACI, VRIJEME JE DA IMATE SVOJU VLASTITU GLAVU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 11. April 2018 13:26
» ŠTA REČE PA ŽIV/A OSTADE
Aziz Hurem | 06. April 2018 15:38
» LJEVICA I „LJEVACI“
Mr. Milan Jovičić | 04. April 2018 19:46
» DA LI JE PROBIJENO I DNO DNA BOŠNJAČKOG DOSTOJANSTVA
Sead Zubanović | 29. March 2018 21:29
» NAŠE SUTRA
Ibiš Ljaić | 29. March 2018 21:02
» PRIČA IZ KUPLERAJA HERCEG BOSNE
Mr. Milan Jovičić | 28. March 2018 20:12
» ZAŠTO SE NAS BOŠNJAKE U BOSNI TIČU I DOTIČU PREDSJEDNIČKI IZBORI U CRNOJ GORI?
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 26. March 2018 14:21
» FAŠIZAM ENISA BEŠLAGIĆA I NACIONALIZAM DINE MUSTAFIĆA
Elmedina Muftić | 23. March 2018 20:31
» DUBIČKI MIROVNI POKRET
Zijad Bećirević | 23. March 2018 15:07
» NEIZLJEČIVE BOLESTI
Aziz Hurem | 22. March 2018 20:42
Ostali prilozi istog autora: